Følgende advarsel
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error







Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Browning Kvalitetskontrol.
#1
Hej forum.

Nyt medlem her.

Jeg har for et par år siden købt en Browning GTS kal 12 O/U til brug på flugtskydningsbanen. Jeg købte den da den helt nye miroku mk 70 jeg havde i forvejen, havde problemer med at affyre andet skud og da låsen jævligt fejlede så man ikke kunne åbne geværet helt op. Bøssen var på værksted to-tre gange hos gamefair hvor jeg havde købt den uden at de kunne finde ud af at få den til at virke pålideligt. Jeg endte med at få pengene tilbage.

Jeg købte så en ny GTS som var på tilbud et andet sted. Jeg undersøgte den i forretningen og lagde ikke mærke til at den var anderledes end andre GTSer. - Jeg var helt ny med skydevåben på det tidspunkt. Efter nogle dage lagde jeg mærke til at den ikke havde 3" magnumkammer som der stod i browningkataloget og jeg blev lidt mistænksom over mit køb. Ved nærmere undersøgelse fandt jeg følgende som jeg har svært ved at acceptere på en haglbøsse fra Browning:

Ringe tilpasning mellem forskæfte og metaldelene i forskæftet.
Ringe tilpasning af bagkappe og skæfte.

Meget stor tolerance mellem de brede paralelle sider på løbet der lukker ned i låsen og de brede paralelle sider i låsen. Jeg har målt løbet til 27,4mm udevendig og låsen til 27,5mm indvendig. Der er faktisk kun de smalle paralelle sider på løbet, der stikker gennem bunde på låsen der passer nogenlunde. I praksis er der allerede nu slør i låsen, efter mindre en 1000 skud med flugtskydningsammunition og på trods af at jeg passer rigtig godt på den.

Jeg har så haft skætet af og kigget aftrækkermekanismen efter. Der fandt jeg en rørstift der er helt hamret flad i den ene ende. Det ligner noget der er samlet af en 5 årig.

Den ene slagstift har fået en forbybning der ser ud som at der er faldet et lille stykke ud at midten af den.

På papkassen som bøssen kom i stod der noget om at den var fra Canada...?

Er alt det jeg har beskrevet normalt for en browning O/U haglbøsse? Kan det være en brugt, genopfrisket bøsse jeg har købt uden at få det at vide? Jeg må indrømme at jeg i den grad føler mig taget bag i og jeg kan slet ikke genkende de mange rosennde ord jeg har hørt om Browning på skydebanen.

Hvad mener forum?

MVH
Dan
Svar


Beskeder i denne tråd
Browning Kvalitetskontrol. - af danp - 20-05-2011, 08:32 PM
Browning Kvalitetskontrol. - af Claxel - 20-05-2011, 10:12 PM
Browning Kvalitetskontrol. - af danp - 20-05-2011, 10:25 PM
Browning Kvalitetskontrol. - af noerskov76 - 28-06-2011, 06:49 PM
Browning Kvalitetskontrol. - af farT4 - 28-06-2011, 09:11 PM
Browning Kvalitetskontrol. - af ran - 29-06-2011, 05:29 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)