Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fabriksladede råvildtpåtroner i hhv.243 og 6,5x55.
#19
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Der er, mig bekendt ingen 6½ X 55 patroner på markedet med 9 grams kugle der opfylder kravet til kronvildt. Og her er medregnet småsnyderiet med at oplyse energien med utopisk lange piber.
Men der er masser af patroner med 10 grams kugler der rigeligt overholder energikravet, så hvorfor ikke bare anbefale en af dem, så du ikke bringer nogen i fedtefadet?

Jeg kan ikke se formålet med at anvende ammunition der ligger lige på grænsen (eller under) når der findes masser af alternativer der rigeligt opfylder kravet.

PS: Jeg kan anbefale Norma Oryx 10 gram 6½ x 55 som universal kugle til alt Nordisk vildt

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!



10 grams kugler til en 6,5x55 er tæt på en "universel" kugle fra ræv og opefter.
Jeg har kun personlige erfaringer med Lapua Mega og i rådyr opfører d sig ganske pænt, uden nødvendigvis at være perfekte. Oryx har jeg hørt fra mange skulle være god. Det samme med Hornady roundnose 160 grain.
Men en 10 grams kugle i 6,5x55 vil jo have en lav hastighed og så duer selv de kedeligste og simple kuglekonstruktioner normalt fint[Smile]
Svar


Beskeder i denne tråd
Fabriksladede råvildtpåtroner i hhv.243 og 6,5x55. - af TheDarkside - 11-02-2013, 03:26 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)