Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kugler til Bøffel og Elefant jagt ? i 375H&H
#18
Når i nu er så forgabte i disse hersens solids, er det så begrundet med et ønske om ekstra spænding??????

Min erfaring er dog begrænset til et par vandbøfler.
1.ste får en 458Wm softpoint, og går ned i skraldet, og bliver nede.
2,nd får en sp på halsen, og går ned i skraldet. men guiden sagde at den ikke var ordentligt død, hvorefter han mente at jeg skulle give den en fuldkappet i hejrteregionen. Dette væltede den om på siden, guiden sagde at den skulle have en mere, hvorfor den fik endnu en solid mellem forbenene op gennem maskinrummet.
Så blev den sgu gal, rystede på hovedet og fik øje på min gode ven fra sverige, sprang op, for at give den lille lasse lidt motion. Det synes jeg ikke var helt fortjent, så jeg gav den endnu en solid som knækkede skulderknoglen på bæstet. Herefter vendte den rundt på 3 ben, så fik den endnu en solid som knækkede den anden skulderknogle. Så kunne den da i det mindste ikke løbe længere. Efter 1 minut væltede den op og var død.

Vi kunne senere konstatere at den første blødnæsede havde høstet et 10 cm tyk træ, var gået gennem det ene horn, og sad så inde på halshvirvlen.

Min opfattelse er at hvis man skyder med fuldkappet, svare det i mange tilfælde til at smide vand på en gås. De indre skader er simpelthend for små. og det tager alt for lang tid før de vælter, med mindre du ramer styresystemet.
Svar


Beskeder i denne tråd
Kugler til Bøffel og Elefant jagt ? i 375H&H - af n a - 23-02-2013, 04:39 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)