Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BD60/BS60/F60 døre til opbevaringsrum ...
#4
Jo, krudtet skal være i våbenskab. Men der er også krav til det lokale hvor våbenskabet står. De er anført i eksplosivstofbekendtgørelsens §5 om opbevaring:
Citat:quote:

Stk. 5. Uanset stk. 4 kan der i boliger, opholdsrum og rum, der er sammenbygget med opholdsrum, opbevares indtil 2 kg røgsvagt krudt (underklasse 1.3). Hvis flere personer har tilladelse til opbevaring af røgsvagt krudt på samme adresse, og den samlede opbevarede mængde udgør mere end 2 kg, skal hver person dog opbevare sit krudt i et separat lokale. Vægge og døre i lokalet skal have en brandmodstandsevne på mindst 60 minutter. Døre skal holdes lukkede, når der ikke er nogen til stede i lokalet.

Bekendtgørelsen specificerer ikke om der ved "brandmodstandsevne" forstås BD eller BS dør, og stiller altså ikke krav til klassificering. Jeg vil tro, at man kan skrue en gips- stål-eller aluminiumplade på en almindelig dør, og dermed give døren den nødvendige brandmodstandsevne.

I det lokale hvor mit våbenskab/krudtoplag er, har jeg gipsplader i loftet, porebetonvægge og en BD60 dør. Jeg er temmelig sikker på, at det lokale opfylder bestemmelsen. Når jeg valgte den løsning var det fordi jeg skulle bygge nyt hus, og så kunne jeg få døren i samme farve som de almindelige døre, og dermed få det til at se ordentligt ud. Havde jeg haft et ældre hus, og f.eks. lavet krudtoplag i et kælderrum, ville jeg nok have valgt en billigere gør-det-selv løsning.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Beskeder i denne tråd
BD60/BS60/F60 døre til opbevaringsrum ... - af LasseScout - 14-04-2013, 12:44 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)