16-07-2013, 10:14 AM
Hardhold er IKKE at læne sig frem i riflen.
http://www.accurateshooter.com/shooting-skills/bugholes-from-bipod/
Free recoil:
Riflen understøttes under kolbe/bagkappe med den "frie" hånd.
Hardhold:
Riflen trækkes ind i skulderen og den hånd der ikke holder om pistolgrebet, holder på forskæftet således at riflen trækkes ind i skulderen.
Den tredje teori, med at lægge vægt ind i bipoden synes jeg ikke rent praktisk har nogen fordel rent præcisionsmæssigt.
Du fremprovokerer en defekt anspændt skydestilling hvor du bliver meget hurtigt "skudtræt" og mister evnen til at "holde" sigtet.
Personligt har jeg det bedst med hardhold.
Ved mindre kalibre virker free recoil helt fint.
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
http://www.accurateshooter.com/shooting-skills/bugholes-from-bipod/
Citat:quote:
Q: You’ve mastered the “hard-hold” shooting style. How do you grip and steady the stock?
I use a classic wrap-around grip on the stock, similar to that of most profesional tactical shooters. The rifle is pulled hard back into my shoulder and the tip of the pad of my right index finger on the lower part of the trigger.
Free recoil:
Riflen understøttes under kolbe/bagkappe med den "frie" hånd.
Hardhold:
Riflen trækkes ind i skulderen og den hånd der ikke holder om pistolgrebet, holder på forskæftet således at riflen trækkes ind i skulderen.
Den tredje teori, med at lægge vægt ind i bipoden synes jeg ikke rent praktisk har nogen fordel rent præcisionsmæssigt.
Du fremprovokerer en defekt anspændt skydestilling hvor du bliver meget hurtigt "skudtræt" og mister evnen til at "holde" sigtet.
Personligt har jeg det bedst med hardhold.
Ved mindre kalibre virker free recoil helt fint.
/GT
www.hgfirearms.dk
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Hellere være en original, end en dyr kopi[B)]
www.hgfirearms.dk
Hellere være en original, end en dyr kopi[B)]