Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bipod - hvor godt er det at skyde med præcist
Det er præcis det jeg gerne vil undgå.
Nemlig at skulle spænde i kroppen for at lægge sig frem i riflen.

Erfaringsmæssigt over da nogle 10-tusinde skud, er jeg kommet frem til at det for mig giver langt de bedste resultater med et moderat hard-hold.

Jeg har endnu ikke med TRG bi-pod´en kunnet opnå de resultater jeg kan med en almindelig Harris og et moderat træk tilbage i skulderen.

Med min 6,5´er er det oftest hip som hap om det er fri rekyle eller hard-hold.

Du bør rent fysisk blive mindre træt af at korrigere en riffel på 5-6 kg frem for en krop (mandekrop på 100+ kg)[B)]

Nu har jeg snart rundet 500 skud med min TRG og der er et helt tydeligt billede. Når jeg skyder fra bænk og bevidst holder riflen lige hårdt ind i skulderen, så er grupperne ca det halve af fri rekyle eller hvis jeg forsøger at skubbe skulderen ind i riflen.
Præcis det samme gør sig gældende ved liggende skydning med bipod.

Når jeg har slidt en pibe op eller to vil det selvfølgelige danne sig et tydeligere billede af netop denne riffel.

På 6,5 eren har jeg slet ikke tal på hvilken pibe det er, om det er den 4. eller 5.[?]

At ligge "lige" bag riflen vil for mig give en vildt mærkelig optagelse af rekyle i relation til at holde ved riflen da jeg skal have ved forskæftet for at kunne opretholde en god skydestilling.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar

Beskeder i denne tråd
Bipod - hvor godt er det at skyde med præcist - af GT - 16-07-2013, 04:22 PM

Forum spring:

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)