Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lovparadoks
#2
Du har ikke helt ret. Det der står i §2 i våbenloven er følgende:
Citat:quote:

§ 2. Det er forbudt uden tilladelse fra justitsministeren eller den, ministeren bemyndiger dertil, ved overdragelse at erhverve genstande eller stoffer, der er omfattet af forbuddet i § 1, eller at besidde, bære eller anvende sådanne genstande eller stoffer.

Læg mærke til, at der står det er forbudt uden tilladelse. Der står ikke at det er forbudt uden våbentilladelse.

Min første genladningstilladelse gav mig lov til at lade ammunition til egne lovlige kalibre, så det var ret enkelt at forstå.

Min nuværende tilladelse giver mig lov til at genlade alle gængse jagt- og skytteforeningskalibre. Og en tilladelse er en tilladelse, så jeg mener ikke jeg kan straffes for at lade og opbevare patroner i kalibre jeg ikke har våbentilladelse til. Jeg interesserer mig nu ikke for at lade til andre end mig selv, så jeg har ikke tænkt mig at udfordre loven på dette punkt, og jeg vil da heller ikke opfordre andre til at gøre det. Enhver må jo afgøre med sig selv hvad han kan stå inde for. Men jeg mener ikke der er noget paradoks. En tilladelse er en tilladelse.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Beskeder i denne tråd
Lovparadoks - af n a - 18-09-2013, 07:18 PM
Lovparadoks - af LasseScout - 19-09-2013, 12:25 AM
Lovparadoks - af M@X 2.0 - 19-09-2013, 01:02 AM
Lovparadoks - af A-bolt - 19-09-2013, 08:45 AM
Lovparadoks - af dravis - 19-09-2013, 12:46 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)