Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ændre vægt på pibe
#5
Af lav-praktisk erfaring...[:I]

I sin tid gjorde Hatting og jeg samtlige de grimme ting ved en gammel Otterup 308 pibe i en Mauser 98 skytteforeningsriffel...

Først kortede vi den ned til 50 cm .. så drejede vi den konisk på de første ca. 5 til 15 cm fra låsen, og derfra cylindrisk ca 20 mm Ø, helt ud til mundingen ... Til slut fræsede vi 6 flutes 2,5 mm radius i næsten hele det cylindriske stykke.. vægtforskellen var til at mærke [8D]

Før disse ændringer kunne den skyde 2 cm 3-skuds grupper på 100 m med hjemmerul.. efter ændringen skød den stadig 2 cm grupper med samme ammo..

MEN: der kan være meget stor forskelle fra pibe til pibe, som M@X skriver, så har fremstillings-metoden meget at sige m.h.t. om f.eks. en flutning påvirker præcisionen.
Uanset, så tror jeg det vil være lidt af et gamble, men laver man en kontrolleret og vel-afkølet neddrejning, tror jeg man skal være uheldig for at få ødelagt præcisionen ..

Noget helt andet er så at du sikkert kan opgradere til en dæmper i Titanium for det det vil koste at få drejet piben ned [Wink]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Beskeder i denne tråd
Ændre vægt på pibe - af Martin BN - 02-10-2013, 12:40 AM
Ændre vægt på pibe - af Rolin - 02-10-2013, 12:47 AM
Ændre vægt på pibe - af M@X 2.0 - 02-10-2013, 01:25 AM
Ændre vægt på pibe - af GT - 02-10-2013, 12:01 PM
Ændre vægt på pibe - af dravis - 02-10-2013, 03:37 PM
Ændre vægt på pibe - af Martin BN - 03-10-2013, 12:51 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)