16-10-2011, 04:09 PM
Hej.
Jeg skal til at lade nogle kugler til S Afrika til min 8x68S og 30-06
Til 8x68S havde jeg tænkt på Evolution 13g. eller CDP Blaser 12,7g.
Vil høre om der er nogle som har prøvet de 2 kugler på vildt i Afrika.
Til 30-06 vil jeg nok bruge Evolution eller en 180gr Barnes TSX.
Jeg har også tænkt på 200gr TSX til 8x68S til det hele i S Afrika.
Selve kugle vægten er ikke så forskellig på en 8x68S og en 30-06èr men jeg mener at 8x68S kan levere noget mere energi i dyret.
Første gang jeg var i SA var der en som skød med 200gr. Lapua Mega kugler i en 308W og han kunne ikke vælter noget selv, han havde hjælp af sin PH til at få det vildt han skød på. han mistede 3 dyr som de fandt blod efter, som han skulle betale for. Han skulle have lagt 20.000,- kr ekstra, men fik rabat så han kun skulle betale for de 2 dyr. De dyr han fik med sig hjem var ramt indenfor normalen, så om det var dårlige skud eller han kaliber og kugle som ikke virkede ved jeg ikke, men hans PH sagde at hans kaliber var for lille, da han ikke kunne opnå gennemskud på vildet.
Fordi jeg nævner det er at jeg nødig vil til at betale for dyr jeg ikke kan få med mig hjem, defor vil jeg gerne være sikker på at de kugler jeg bruger også virker. Dyr i SA er ikke som at skyde en Elg i Sverig da de har en anden måde at opbygge deres blodbaner på så de kan tåle angreb fra løver mm.
Mvh Maubla Ole
Jeg skal til at lade nogle kugler til S Afrika til min 8x68S og 30-06
Til 8x68S havde jeg tænkt på Evolution 13g. eller CDP Blaser 12,7g.
Vil høre om der er nogle som har prøvet de 2 kugler på vildt i Afrika.
Til 30-06 vil jeg nok bruge Evolution eller en 180gr Barnes TSX.
Jeg har også tænkt på 200gr TSX til 8x68S til det hele i S Afrika.
Selve kugle vægten er ikke så forskellig på en 8x68S og en 30-06èr men jeg mener at 8x68S kan levere noget mere energi i dyret.
Første gang jeg var i SA var der en som skød med 200gr. Lapua Mega kugler i en 308W og han kunne ikke vælter noget selv, han havde hjælp af sin PH til at få det vildt han skød på. han mistede 3 dyr som de fandt blod efter, som han skulle betale for. Han skulle have lagt 20.000,- kr ekstra, men fik rabat så han kun skulle betale for de 2 dyr. De dyr han fik med sig hjem var ramt indenfor normalen, så om det var dårlige skud eller han kaliber og kugle som ikke virkede ved jeg ikke, men hans PH sagde at hans kaliber var for lille, da han ikke kunne opnå gennemskud på vildet.
Fordi jeg nævner det er at jeg nødig vil til at betale for dyr jeg ikke kan få med mig hjem, defor vil jeg gerne være sikker på at de kugler jeg bruger også virker. Dyr i SA er ikke som at skyde en Elg i Sverig da de har en anden måde at opbygge deres blodbaner på så de kan tåle angreb fra løver mm.
Mvh Maubla Ole
Mvh. Ole
http://www.oleholstjagt.com/
Skyder med kaliber 22LR. 17 HMR. 243W. 6,5x55. 30-06. 8x68S. 375H&H. 444 Marlin
Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
http://www.oleholstjagt.com/
Skyder med kaliber 22LR. 17 HMR. 243W. 6,5x55. 30-06. 8x68S. 375H&H. 444 Marlin
Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it