Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
HASTER; info søges vedr. riflede haglløb
#2
Det farligste er da, at Vildtforvaltningsrådet overhovedet accepterer at lade sig spænde for den vogn. Evt. terroristforskrækkelse og bekæmpelse af bandekonflikten skal ikke listes igennem via jagtvåbenargumenter, det er magtfordrejning.

Hvis de har ordentlige argumenter i bandekonfliktsammenhæng, må de regulere gennem våbenlov og bekendtgørelse, ikke via jagtloven.

Det er rigtigt at .50 BMG ikke er særlig udbredt, men det gør den ikke uegnet til nogen former for jagt. Hvis vi accepterer argumentet ryger kaliber 338 LM også, og derefter kaliber 300 WM, den kan banderne jo også tænkes at ville bruge. Derefter kan de forbyde genladning, for banderne kan også tænkes at ville fremstille ammunition selv. Der er ingen ende, hvis dette får lov at ske.

Angående kaliber 12 riffel, så har jeg i flere år kigget efter et sådant løb til min Beretta halvautomat. Ikke til jagt i Danmark, men til eftersøg efter vildsvin i Sverige. Jeg ville da være ked af at blive stoppet i det projekt, bare fordi juristerne ikke kan styre bandekonflikten, det er sku da ikke jægerne der deltager i den.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Beskeder i denne tråd
HASTER; info søges vedr. riflede haglløb - af LasseScout - 30-11-2013, 11:47 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)