03-12-2013, 04:42 PM
Citat:quote:
Originally posted by LasseScout
Citat:quote:Mit problem er det modsatte. Jeg kan ikke se formålet med at forbyde den.
Originally posted by McQuolle
Dravis>> DJ Sagde ikke at de ikke ville kæmpe for punktet med .50BMG, men alene at de står HELT alene som positive fortalere, da alle andre siger de ikke kan se formålet med den kaliber hos private...
MvH
Morten
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
JFK blev skudt med en 6,5x52 Carcano. ABB gik amok med en 5,6x45. Det er småkalibre i sammenligning med .50BMG. Der kan begås, og bliver begået unævnelige tragedier med et hvilket som helst skydevåben og kaliber, så at tro, at man forhindrer nogen som helst forbrydelser i at blive begået ved at forbyde specifikke kalibre er tom symbolpolitik.
Det man mister ved at forbyde kaliberen er til at overse. Der er ikke ret mange der har den. Men det er de dèr helt dedikerede langtholdskytter, der gerne vil konkurrere om at ramme bedst på både 1.000 m, 1.200 m og helst også 2.000 m afstand der bliver forhindret i at arbejde for det. Og det er de skytter vi andre kan lære en hel masse af, for det er dem der ved hvad der betyder noget på stor afstand, og hvad der ikke gør.
Det undrer mig forresten meget at skytteforeningerne sover tornerosesøvn i forhold til alt hvad der rører sig af nyt indenfor skydning. IPSC skytterne må snige riflerne ind i sporten på jagttilladelser, og LR-skydning foregår stadig med diopter på 300 m afstand [xx(]. Bench rest, western skydning og fast draw er heller ikke noget "seriøse" skytteforeninger beskæftiger sig med, og de var totalt passive omkring lovliggørelse af lyddæmperne.
Jeg har ogsaa lidt svaert ved at faa staalsigte kombineret med en lyddaemper. Hvis skytteforeningerne skal bruge lyddaemper, skal der nok en gennemgribende revision af configurationen til. Derudover er det faktisk lettere at centrere sigtet paa en ringskive med dioptersigte end med en kikkert med traadkors
Jeg har på fornemmelsen at den etablerede skyttebevægelse ønsker at gå ned med skibet mens orkestret spiller "Nærmere Gud til dig", hellere end at prøve at følge med tiden og udvikle sig i en retning medlemmerne ønsker. Da jeg deltog i OLRC i Ulfborg i marts fortalte en af arrangørerne gudhjælpemig, at han måtte bruge tid og energi på at forsvare arrangementet overfor den gamle garde. Heldigvis fandt han et sted i formålsparagrafferne hvor der står, at skytteforeningerne skal arbejde for skydning af enhver slags, men det er da utroligt at man skal bruge tid på at slås med sine egne for at drive på udviklingen !
M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
Hjemmeladeren
Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Hjemmeladeren