Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Måske skulle vi hænge Dannebrog op i morgen?
#28
+1 til dig "Thorlak"

Det var præcis det jeg mente ...

Vi har fået flere generationer der ikke har nogen reel national stolthed, endsige bevisthed... derfor bliver det letteste at gøre, at brokke sig og stort set alt og alle, i stedet for at gøre noget ved det, og gå i gang med at få stillet nogle krav til de rigtige personer!

Når jeg se svarene i denne tråd, så forekommer det mig at der er mange der stadig har en meget negativ holdning til de forandringer der sker i selv et lille land som Danmark.. En positiv holdning kan jo også være "skik følge eller land fly, hvis du altså ikke har noget mere interessant og ordentligt at byde på"

Vi har et fint og velfungerende lille land, men vi traf af mangel på bedre vidende (tror jeg) en del forkerte valg i vores nærmeste fortid.
det har resulteret i et stivnet og overbureaukratisk samfund der ikke evner at omstille sig eller at få gjort de bydende nødvendige ting der skal til for at vende udviklingen.. det bliver mindre og mindre "sjovt" at få gjort disse ting jo længere vi venter!

Det har resulteret i at vores land nu bliver styret af to poler, på den ene side "fårene" og på den anden side "ulvene"
Fårene er alle dem der "har det godt nok i flokken" og mener at når bare vi alle passer os selv og vores lille stykke græs, så skal det hele nok gå, der er jo et samfund" derude et sted til at passe på os og beskytte os mod "ulvene" ... "Fårene" glemmer bare lige én meget væsentlig ting ... Vi er ALLE "samfundet" og ingen har en fribillet til at passe sin egen lille plet græs og glemme resten..
"ulvene" er dem der udnytter alt og alle, og som ikke er udstyret med hverken tilstrækkelig moral eller pligtfølelse eller noget som helst andet i forhold til det samfund de befinder sig i... de er helt ligeglade med om de skader samfund, "fårene" eller landet som helhed.. De er reelt "Satanister" .. mennesker som kun adlyder den stærkestes lov (hvis de ikke kan fuppe den stærkeste!!) og som kun tænker på sig selv og sine egne..

Det vi mangler er nogle gode "hyrdehunde" der også kan være "bidske" nok til at tackle "ulvene" ... OG som ikke bliver gjort tandløse af "pladderhumanistiske forstadshusmødres" viden og indsigt i tingene.

Vi har ikke længer "frihed under ansvar" i Danmark, vi har i stedet en stor bunke mennesker som ikke mener de har noget ansvar, eller nogen pligter overfor samfundet, eller de andre borgere i samfundet..

Disse mennesker er sådan, fordi deres horisont går præcis lige ved den velklippede overkant på ligusterhækken...
Deres reaktion på at naboen hejser sit Dannebrog, på en helt almindelig Lørdag/Søndag er "hvorfor det, hvem har fødselsdag, er der noget jeg er gået glip af??"

Jeg vil helst ikke stikkes i skoene at jeg skulle være "anti-muslimsk" eller noget lignende, jeg vil hellere helt klart præcisere at jeg personligt er imod ENHVER form for religion og religiøst hysteri...

Det er jo klart at når man er "ateist" eller "anti-religiøs" som jeg er, så vil der jo være en klar "graduering" af hvilke religioner og hvor fanatisk religiøse deres "udøvere" er... og derfor også en tilsvarende graduering af min modstand mod dem..

Jeg er lige så meget imod fundamentale kristne "anti-abort" og "Anti-bøsse" spader i "guds eget land" som jeg er imod "Jihad-Sharia-islamister" og vil bekæmpe dem og deres nedbrydende og menneskefjendske indflydelse hvor jeg ser den...[Sad!]

Så er der jo nok nogen der vil begynde at himle op om at "dannebrog" jo er et kors-flag og dermed et kristent symbol og hvad ved jeg....
Fred være med det, Danmark opstod jo som et kristent land og kongerige, og derfra stammer størstedelen af vores fundamentale værdier, mener mange... Sandhaden er den simple at disse værdier som f.eks. at være ordentlige mod andre mennesker og hjælpe hinanden o.s.v. er lige så gamle som menneskeheden selv, fra 100000 år før nogen bedouiner fandt på at nøjes med at tilbede "én gud" o.s.v.
Det var ganske enkelt en bedre strategi for overlevelse ... og ofte udstrakte denne "uselviskhed" sig ikke til andre end de 80 - 100 medlemmer af ens egen "stamme" som man kunne have et personligt forhold til... "DE andre" har altid være nemme at "kanøfle" hvis det var opportunt for "stammen"

Jeg mener ikke dermed at mennesker sådan generelt er "onde" og "ondskab" er ikke en diagnose man kan sætte på mennesker, som en "sygdom" ... Men der ER mennesker der har flyttet sig så langt væk fra det at være menneske, at de ikke fortjener yderligere "hjælp" og hvor det må anses for umuligt og totalt uproduktivt at gøre andet end at fjerne dem fra det normale samfund. Af rent praktiske grunde er jeg imod dødsstraf (irreversibelt ... hvis man nu tog fejl!!!!) men der er "mennesker" der bare skal lukkes inde, og nøglen lægges langt væk ... desværre.. [V]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Beskeder i denne tråd
Måske skulle vi hænge Dannebrog op i morgen? - af Klokker - 28-02-2014, 11:39 PM
Måske skulle vi hænge Dannebrog op i morgen? - af dravis - 02-03-2014, 09:51 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)