Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Retro Mauser projekt - færdig, opdateret 22/10
#17
@Mads P: Takker for roserne [:I] - Det her er lidt ala humlebien..jeg ved heller ikke at tingene ikke burde kunne lade sig gøre, men det lader da til at det går ok [Wink]

Jeg venter på et par smådele som er ret vitale for den endelige fremtoning af projektet og mens de når frem bliver fokus vendt mod de andre smådele.

Fordi det er et "retro" projekt vil jeg gerne beholde det oprindelige aftræk. Bl.a. fordi det nu en gang er det oprindelige, men også for at holde omkostningerne nede. Måske tvinger virkeligheden mig senere til at opgradere på det punkt, men for nuværende prøver jeg med det originale.
Jeg har faktisk en lille skjult dagsorden i den forbindelse: Jeg vil gerne se hvor langt man kan komme med lidt knofedt uden at man i samme forbindelse kaster større summer efter en riffel. Måske er der en eller to sjæle som på den baggrund tør binde an med noget lignende..

Nå tilbage til projektet:

Det oprindelige aftræk: Man kan se en del værktøjsspor i metallet plus en smule rustpletter. De skal væk og selve aftrækket skal friskes op, så den kedelige brune farve erstattes af blankpoleret stål.
Indgrebet til slagstiften skal poleres og fjedervægten lettes en smule, men lige den del om vedrører slagstift og aftræk holder jeg mig fra - det kommer i hænderne på folk, som ikke håndterer den slags ud fra "humlebi-konceptet" [Wink]

[Image: 3C5FB192-A46A-4295-9ADA-FBE5F45BA0F6_zpshatlmb4e.jpg]

Undervejs:

[Image: 1CC67998-B027-4F31-AE4C-026E89718020_zpss2j4b9it.jpg]

Med smådele som stifter, skruer osv osv har jeg af bitter erfaring lært, at jeg så vidt muligt skal samle tingene mellem hver gang jeg arbejder på de respektive dele...små dimser har det med at forsvinde [xx(]
Nå ja - så er det bare monster svært at tage billeder af blanke skinnende ting [B)]
Svar


Beskeder i denne tråd
Retro Mauser projekt - færdig, opdateret 22/10 - af Klokker - 28-05-2014, 02:37 PM
Retro Mauser projekt - færdig, opdateret 22/10 - af Zeb - 02-06-2014, 04:16 AM
Retro Mauser projekt - færdig, opdateret 22/10 - af Klokker - 31-10-2014, 12:04 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 3 gæst(er)