Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Våbensmed i Ålborg-området?
#6
Det er meget bøvlet at sende ammo til Grønland :-)
Bestemt ikke umuligt, men bøvlet.

Det er hamrende dyrt når transporten indenrigs kun må ske med særligt autoriserede vognmænd. Bare det relativt korte stykke vej fra Langå til Ålborg løber op i omegnen af 1500 (ifølge Rex). Det næste problem er, at dem der gerne vil sende, først skal skaffe kaliberen hjem, og det kan tage mange, mange måneder, fordi det heller ikke kan betale sig for dem, medmindre den hjemtages sammen med andre varer/kalibere.

Noget andet er, at ikke mange forhandlere har 9 mm largo, og dem der har , har ikke særligt meget. 9x19 er meget, meget nemmere at købe :-)
Og det kan med en smule besvær faktisk også skaffes her i Grønland.

Destroyer Karabinen er boltaction, så jeg har ingen problemer med at få erklæring om lovligheden af den tilhørende ammunition. Med en våbensmed-erklæring på at den er om-kamret til 9x19, kan jeg også få en lovlighedserklæring til den kaliber (jeg har formået at få sherif-embedet til at kaste sig i støvet og overgive sig; alle kalibre i Grønland er reelt lovlige!)

Så for mig at se, så er den mest hensigtsmæssige løsning at få ændret kammeret, selvom jeg helst så at riflen forblev original, ellers får jeg aldrig skudt med den :-(
... Medmindre: 1) Der er nogen herinde vil sælge+sende 9mm bergmann til Grønland (i så fald mangler jeg også 44-40 WCF-ammo), eller 2) jeg sælger riflen til Dk eller USA.

Jeg er åben overfor de fleste (lovlige) løsninger :-)

Mvh

Thomas
Svar


Beskeder i denne tråd
Våbensmed i Ålborg-området? - af thwi - 23-07-2014, 07:27 PM
Våbensmed i Ålborg-området? - af HappyNanoq - 23-07-2014, 09:26 PM
Våbensmed i Ålborg-området? - af Kaffegrums - 23-07-2014, 09:42 PM
Våbensmed i Ålborg-området? - af HappyNanoq - 23-07-2014, 10:49 PM
Våbensmed i Ålborg-området? - af thwi - 24-07-2014, 05:48 PM
Våbensmed i Ålborg-området? - af HappyNanoq - 24-07-2014, 06:26 PM
Våbensmed i Ålborg-området? - af McQuolle - 25-07-2014, 01:10 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)