Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Håndkikkert, ideel forstørrelse til natjagt
#18
Citat:quote:

Originally posted by kka

Citat:
"Her: http://www.allbinos.com/ kan du finde testdata for en lang række kikkerter.

Steiner Nighhunter Xtreme 8x56 matcher Zeiss Victory 8x56 T* FL i lysgennemgang (S: 93,1%, Z: 93,6%)
Steiner har så fordelen i sin Coating der fremhæver pels."

Det må være en gammel test, for den nye Zeiss Victory 8x54 med HT glas har en lystranmission på minimum 95% !!!!
Man får, hvad man betaler for, og der er en grund til st de 3 topkikkerter, Leica, Swarovski og Zeiss er dyrere end de øvrige!



Har du uafhængige Måledata, der viser at den nye Zeiss har 95% i lysgennemstrømning?
Eller er det fra Zeiss Reklamefolder?

Jeg kan sagtens forestille mig at Marketing siger. Ok. I måler til 93,8%, men vi runder lige op til 95% for det lyder bedre. [:o)]

Jeg har set tests, hvor producenten har sagt 95%, og så når der kommer et spectrophotometer på, så er resultatet noget lavere.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar


Beskeder i denne tråd
Håndkikkert, ideel forstørrelse til natjagt - af JRexA - 25-09-2014, 08:32 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)