30-10-2014, 03:59 PM
Tror det kommer sig lidt af at de har brændt næsen en smule.
Indtil for 2-3 år siden havde de ret afslappede regler lige omkring våbenområdet - de tillod dog ikke våben som sådan, men våben-tilbehør sendte de gladeligt.
Så er siden blevet nævnt på diverse forums som en mulighed man da bare skulle bruge, hvis der var det mindste brok/bekymring fra internet-butikkerne og folk har lidt ukritisk, endog uhæmmet, brugt dem til det.
Har i hvert fald set ShopUSA nævnt ved diverse våbendele, kikkerter (ITAR) og andre dele der normalt skal exporttilladelse til - så mon ikke opstramningen kommer lidt derfra.?
Det gør vitterligt ondt på et firma, når de tvinges igennem systemet som værende medvirkende til eksport af våbendele/-tilbehør som ellers kræver exporttilladelse, selvom det er kunderne som er de kreative og løber lidt om hjørner med reglerne der er stillet op.
Har selv brugt en anden remailing-service og det virker faktisk ganske fint.
Ting som der IKKE er lovgivning imod, det kan sagtens sendes med en remailing-service - såsom eksempelvis SureFire lygter som ingen butik/outlet eller distributør i USA ellers vil eksportere, pga aftaler med SureFire-producenten.
Dette er for at beskytte de individuelle distributører rundt om i verden - men der er der ingen restriktion på remailingservices, da "kunden" jo så har adresse i USA.
Så dén slags kan man omgå og få nogle billige varer.
Jeg ville nemlig gerne have nogle forskellige SureFire lygter, men var ikke parat til at betale de horrible europæiske priser - så det kunne rigeligt betale sig at bestille dem i USA og få dem remail'et.
Flere butikker jeg henvendte mig til direkte, ville nemlig ikke handle med udlandet - og de skulle henvise til den nærmeste distributør. De ville dog godt gå med til at levere i USA, hos en kammerat der sendte videre, eller hos en remailing-service.
Det er også derfor at remailing-services benytter noget der ligner ægte adresser - så det ikke åbentlyst er "Shop USA Remailingservice, Customer # 12345", for så kan visse butikker godt gå i baglås, da de ved at varerne så bliver eksporteret - og de dermed omgår aftalen med leverandøren/distributøren om ikke at sælge til udlandet. "straffen" er typisk, at de så bare ikke kan sælge den pågældende vare mere - de får dem simpelthen ikke leveret.
Så de mere neutrale adresser giver "plausible deniability" i en travl hverdag.
Polarbears walk a lonely path..
But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Indtil for 2-3 år siden havde de ret afslappede regler lige omkring våbenområdet - de tillod dog ikke våben som sådan, men våben-tilbehør sendte de gladeligt.
Så er siden blevet nævnt på diverse forums som en mulighed man da bare skulle bruge, hvis der var det mindste brok/bekymring fra internet-butikkerne og folk har lidt ukritisk, endog uhæmmet, brugt dem til det.
Har i hvert fald set ShopUSA nævnt ved diverse våbendele, kikkerter (ITAR) og andre dele der normalt skal exporttilladelse til - så mon ikke opstramningen kommer lidt derfra.?
Det gør vitterligt ondt på et firma, når de tvinges igennem systemet som værende medvirkende til eksport af våbendele/-tilbehør som ellers kræver exporttilladelse, selvom det er kunderne som er de kreative og løber lidt om hjørner med reglerne der er stillet op.
Har selv brugt en anden remailing-service og det virker faktisk ganske fint.
Ting som der IKKE er lovgivning imod, det kan sagtens sendes med en remailing-service - såsom eksempelvis SureFire lygter som ingen butik/outlet eller distributør i USA ellers vil eksportere, pga aftaler med SureFire-producenten.
Dette er for at beskytte de individuelle distributører rundt om i verden - men der er der ingen restriktion på remailingservices, da "kunden" jo så har adresse i USA.
Så dén slags kan man omgå og få nogle billige varer.
Jeg ville nemlig gerne have nogle forskellige SureFire lygter, men var ikke parat til at betale de horrible europæiske priser - så det kunne rigeligt betale sig at bestille dem i USA og få dem remail'et.
Flere butikker jeg henvendte mig til direkte, ville nemlig ikke handle med udlandet - og de skulle henvise til den nærmeste distributør. De ville dog godt gå med til at levere i USA, hos en kammerat der sendte videre, eller hos en remailing-service.
Det er også derfor at remailing-services benytter noget der ligner ægte adresser - så det ikke åbentlyst er "Shop USA Remailingservice, Customer # 12345", for så kan visse butikker godt gå i baglås, da de ved at varerne så bliver eksporteret - og de dermed omgår aftalen med leverandøren/distributøren om ikke at sælge til udlandet. "straffen" er typisk, at de så bare ikke kan sælge den pågældende vare mere - de får dem simpelthen ikke leveret.
Så de mere neutrale adresser giver "plausible deniability" i en travl hverdag.
Polarbears walk a lonely path..
But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Polarbears walk a lonely path..
But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)