10-04-2015, 12:18 PM
Citat:quote:Fuldstændigt korrekt analyseret []
Originally posted by LasseScout
@ Swift: hvis du vil lave konstruktionen som et affjedret blylod, så skal du, i teorien, droppe den forreste fjeder og beholde den bagerste. På den måde vil fjederen holde loddet fremme mod forkanten af udboringen i skudøjeblikket uanset hvordan geværet vender. Derved skal rekylenergien accelerere den samlede vægt af gevær og lod, mens din skulder kun skal bremse først geværet for sig, derefter loddet når det standses i bevægelsen bagud.
Det er denne opdeling eller forlængelse i tid der skulle reducere den oplevede rekyl.
Men igen, jeg tror også vi er ude i et meget teoretisk overdrev her. Jeg ville nok nøjes med at skære strimler af inddækningsbly og lime dem i tilgængelige hulrum i forskæfte og bagskæfte indtil jeg når grænsen for, hvor meget vægt jeg gider slæbe rundt på.
På en riffel er det meget nemmere. Den skal have en lyddæmper og en blød bagkappe, så bliver de fleste rifler blide som lam.
M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
Hvad går der lige a dig, er du lidt sløj i dag,[][8D] siden du er så skarp og fornuftig[]
Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed