Følgende advarsel
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error







Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Samme ladning - 3 forskellige hylsterfabrikater
#1
Har testet samme ladning i 3 forskellige hylsterfabrikater hhv Sellier & Bellot, Lapua og Norma i Tikka Varmint SS 30.06.

165grs SST
51grs 203b/RP15
COL 82mm

Før jeg kendte til kritikken af S&B, havde jeg købt en del af deres træningsammo, og regnet med at man kunne bruge hylstrene til genladning. Så det måtte testes om de kunne bruges. S&B hylstrene var allerede over max længde efter afskydning af fabriksladningen til forskel fra Lapua & Norma. Så jeg var vel ikke specielt optimistisk.

Alle hylstre er drejet ned til minimum trimlængde og har generelt fået samme behandling. Alle hylstre er neck sized.

Der er først skudt en serie af tre af hver. Derefter et skud i hver af grupperne igen. Ingen af 4. skuddene åbnede grupperne.

S&B ligger lavest ift sigtepunkt - Normaladningerne, der har højeste træfpunkt, ligger 1.4cm over S&B ladningerne.

Indtil videre virker S&B hylstre acceptable til jagt.

Det var mere eller mindre forventet, at Lapua ville være gode (bedst). Men nu er det så efterprøvet.

[Image: Hylstertest-1.jpg]

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif][Image: S_LLogo_2.jpg]
Svar


Beskeder i denne tråd
Samme ladning - 3 forskellige hylsterfabrikater - af pete1234 - 10-09-2012, 02:33 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)