26-05-2017, 04:11 PM
Citat:quote:
Originally posted by STROM
og jeg står fortsat fast på at:
halvautomater i jagtrelevant caliber og udførelse har selvfølgelig krav på en jagttilladelse.
halvautomater i SWAT udførelser til plink og andet sjov bør ikke lusket igennem på en jagttilladelse , men søges lovligt på SKV eller direkte polititilladelse til bane/konkurancebrug.
jeg husker endnu da der til en rigtig hyggelig ulfborgtur skulle bruges en sort halalauto på grisebanen: aldrig har så mange formænd opnået så få træffere [B)]. Havde det foregået i Polen kunne paraden være sparet bort.
mvh
Strom, naturgænger
Manglende træf på grisebanen skyldes med stor sikkerhed, at ingen af formændene, var vant til, at skyde med en Halvauto.
En der er øvet med en Halvauto vil helt sikkert få mindst samme antal træffere i forhold til antallet af skud, som en der benytter en Bolt action, en rettrækker, en lever eller en Pump.
Hvis du er vant til en riffel, og får en helt anden Bolt action i hænderne, så er din træfsikkerhed med garanti heller ikke noget at råbe hurra for.
Vedr. tilladelser:
Nu forhindrer den nuværende lovgivning, at du kan få tilladelse til Halvauto, på andet end en jagttilladelse!!
Så glem alt om SKV og specielle polititilladelser, for halvauto, og forhold dig til det loven tillader.
Citat:quote:
§ 19. Våbentilladelse kan kun under ganske særlige omstændigheder gives til:
3) halvautomatiske rifler
4)
Stk. 3. Tilladelse efter stk. 1, nr. 3, kan kun gives til jagt.
https://www.retsinformation.dk/forms/R07...?id=185166
Jeg er i princippet ligeglad med, om man går på jagt med en klassisk Mauser 98, en Accuracy International AXMC eller en Pink Barbie eller My Little Pony Ar 10 eller Ar 15 klon med 90 skuds tromlemagasin, eller måske en bæltefødet semi auto MG42 (damn, det vil være FUN at stille til parade, med den)
bare kaliberen er lovlig, til den ønskede jagt, og de behandles forsvarligt, af jægeren.
Glædelig Jagt fra Grønland
Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Glædelig Jagt fra Grønland
Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Jesper Rex