Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Curlingbørn og "gamle dage"
#3
Fra 8 årsalderen cyklede vi ned til åen eller mosen for at fiske, vel og mærke uden voksne. Det ville da også have været totalt ødelæggende for stemningen og fiskeriet/legen at have en voksen med, da en sådan sikkert ville have sat forsigtighedsregler op, hvis de havde set hvordan vi teede os. Fra 10 årsalderen cyklede vi op til 10 km, for at komme til gode fiskesteder.
Turen gik langs hovedveje uden cyklestier, sikkerhedsudstyr som cyklehjælme var helt ukendte. Vi var udstyret med store knive, blandt andet havde vi en tyskerbajonet, der var slebet godt på bænksliberen.
Fra 10 årsalderen fik vi også det første luftgevær, og startede dermed jagtens glæder.
De voksne blande sig stort set aldrig i hvad vi lavede, heller ikke hvis der en gang imellem kom lidt knups. Efter en brækket finger, fik man besked på at passe bedre på, og efter at have stukket en fork igennem foden, så den kom ud under sålen på gummistøvlen fik jeg at vide det var en skam med de nye gummistøvler.

Ja ja, har selv børn i dag, og må bare sige at hele systemet i dag er indstillet på at sådan nogle børn skal overbeskyttes.
Heldigvis er vi, hjemme hos os, enige om at vores børn ikke skal pakkes ind i vat, men de bliver jo stærkt præget af institutioner, medier og andre børn.

Om det er skidt eller godt at overbeskytte børnene ved jeg ikke, men i sidste ende må jeg ligesom Dravis, sige at vi andre overlevede jo også, uden overbeskyttelse.

Sonny
Svar


Beskeder i denne tråd
Curlingbørn og "gamle dage" - af dravis - 28-06-2017, 02:04 PM
Curlingbørn og "gamle dage" - af Rolin - 28-06-2017, 03:47 PM
Curlingbørn og "gamle dage" - af bobo - 28-06-2017, 03:50 PM
Curlingbørn og "gamle dage" - af LasseScout - 28-06-2017, 06:43 PM
Curlingbørn og "gamle dage" - af dravis - 29-06-2017, 03:57 PM
Curlingbørn og "gamle dage" - af LasseScout - 29-06-2017, 11:02 PM
Curlingbørn og "gamle dage" - af dravis - 30-06-2017, 12:51 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)