Følgende advarsel
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error







Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kræves der genladningstilladelse ved salg af ladek
#1
Hejsa.
Et simpel spørgsmål. Må jeg sælge ladekomponemter, eksempelvis nye og ubrugte kal 12 hylster til hagl incl skarp fænghætte, hvor jeg kun kræver gyldig jagttegn som dokumentation ?
Hvad siger lovgivningen, kræves det, at køberen har genladningstilladelse ?

Mvh laurids Hansen

Hejsa igen og mange tak for svaret og din velkomst Lars :-), jeg har nu været med i forumet her i flere år, dog ikke så aktiv :-)

Jeg har været genlader siden 1995 på riffelammunitation og stålhaglammunitation i 8 år med yderst gode reslutater, så jeg er ikke helt "grøn" mht hjemmeladning. Så jeg prøver lige igen, da jeg har behov for at få hjælp til at diffineret § 10 og § 11: Af bekendtgørelse; Cirkulære om våben og ammunition mv.
Tilladelser til privatpersoner, foreninger, museer mv.

Af ovenstående bekendtgørelse fremgår det, som jeg læser det, at: der kræves gyldig jagttegn og kursus i genopladning (røgsvagt og sortkrudt) af køberen ? Dvs. hvis jeg skal sælge nye og ubrugte eksempelvis kal. 12 hylster med fænghætte skal jeg kræve gyldig jagttegn og gyldig genladningstilladelse ? HVAD mener i ? (jeg har en konkret sag som jeg vil komme ind på sener i denne forum)

Mvh Laurids Hansen
Svar


Beskeder i denne tråd
Kræves der genladningstilladelse ved salg af ladek - af LauridsHansen - 09-03-2014, 09:33 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)