28-11-2004, 08:56 PM
Hej ID du kan åbenbart kun skydde ind på en given afstand ved at kuglen skal sidde lige der hvor du sigter, du er åbenbart ikke i stand til at abstrahere fra dette, ved at forstå at jeg opnår det samme som du opnår ved at du skydder ind på 188 m. og du kan se kuglen rammer i plet. Du må forstå at når jeg vælger 5 cm overslag på 100 m, så er det ikke de vise sten, men mit valg, og et hvilket som helst valg af overslag, kan sikkert begrundes.
Jeg vælger blodt ud fra, at kunne holde lige på målet uden tanke for korrektion, og dermed eliminere de fejl muligheder der ligger i at fejlvurdere afstanden.
Hvis jeg skulle på Elgjagt med min 340 wby kunne jeg vælge overslag helt oppe omkring de 10 cm. og dermed opnå at kunne holde lige på, langt væk ( gider ikke regne det ud nu[}] ) og ligeså kunne Jenslp på Elgjagt med et overlag på 10 cm opnå samme virkning, og være fri for at spekulere på korrektion.[}]
Claus the Dane [}][}]
Vi ses tilDRALF12 marts på Langeland 2005.
Jeg vælger blodt ud fra, at kunne holde lige på målet uden tanke for korrektion, og dermed eliminere de fejl muligheder der ligger i at fejlvurdere afstanden.
Hvis jeg skulle på Elgjagt med min 340 wby kunne jeg vælge overslag helt oppe omkring de 10 cm. og dermed opnå at kunne holde lige på, langt væk ( gider ikke regne det ud nu[}] ) og ligeså kunne Jenslp på Elgjagt med et overlag på 10 cm opnå samme virkning, og være fri for at spekulere på korrektion.[}]
Claus the Dane [}][}]
Vi ses tilDRALF12 marts på Langeland 2005.