23-12-2004, 12:50 PM
Ok drenge..Jeg er blevet opfordret til at samle denne tråd, men umiddelbart kan det ikke lade sig gøre [V] Til gengæld har jeg kopieret den anden og ført svarene herover - for at slette den første. Håber at alle kan tilslutte sig den løsning, da det kun er forvirrende med en dobbelttråd.
Author Topic
hund
Denmark
2 Posts
Posted - 22/12/2004 : 11:23:23
--------------------------------------------------------------------------------
Hej
Jeg har behov vejledning til valg af riffel og kikkert som førstegang køber. Min økonomiske udgangspunkt vil være kr. 15.000,- for det hele !!! Hvilke rifler skal jeg gå efter og i hvilken kaliber ? Hvilken kikkert skal jeg vælge og
JTK
Denmark
407 Posts
Posted - 22/12/2004 : 11:51:24
--------------------------------------------------------------------------------
Hej Hund,
det kommer an på hvad du skal bruge den til. Hvad skal du skyde, hvor skal du på jagt? Men det kan du få noget rigtig godt for de penge, du har afsat. Der er mange muligheder. Mht. til hvem du skal handle med, kommer det an på hvor du bor. Er man ikke særlig godt kendt på området, kan man lynhurtigt blive røvet hos en jagtforretning. (De skal jo tjene penge).
mvh. Johannes
kima
103 Posts
Posted - 22/12/2004 : 11:57:38
Hej
Hvis den er til skandinavisk brug er der jo
Tikka i cal.308 ell. 3006,det er en udmærket riffel til forholdsvis små penge,har selv en 595 i 308.
Fordele : rimelig billig, ok egenspredning
ulemper : ekstra magasin er dyrt og kan med fordel købes i Sverige ell.Norge, kan kun lades med en patron af gangen(ovenfra)
Efter min mening er 595,695 at foretrække frem for T3,p.g.a. lille udkasteråbning og den virker plasticagtig.
Du kan jo prøve Skov i Bording.
Mht kikkert er der jo Zeiss eller Swarovski,men der findes andre som er udmærkede,har selv en Pecar,som jeg er tilfreds med.
mvh
Kim
Arbejde er godt,for den som ikke har jagt nok.
Edited by - kima on 22/12/2004 11:59:40
JTK
Denmark
407 Posts
Posted - 22/12/2004 : 12:27:37
Hej,
enig med Kima. Køb hellere den gamle tikka end den nye T3. Den er ikke særlig køn.
mvh. JOhannes
Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Author Topic
hund
Denmark
2 Posts
Posted - 22/12/2004 : 11:23:23
Hej
Jeg har behov vejledning til valg af riffel og kikkert som førstegang køber. Min økonomiske udgangspunkt vil være kr. 15.000,- for det hele !!! Hvilke rifler skal jeg gå efter og i hvilken kaliber ? Hvilken kikkert skal jeg vælge og
JTK
Denmark
407 Posts
Posted - 22/12/2004 : 11:51:24
Hej Hund,
det kommer an på hvad du skal bruge den til. Hvad skal du skyde, hvor skal du på jagt? Men det kan du få noget rigtig godt for de penge, du har afsat. Der er mange muligheder. Mht. til hvem du skal handle med, kommer det an på hvor du bor. Er man ikke særlig godt kendt på området, kan man lynhurtigt blive røvet hos en jagtforretning. (De skal jo tjene penge).
mvh. Johannes
kima
103 Posts
Posted - 22/12/2004 : 11:57:38
Hej
Hvis den er til skandinavisk brug er der jo
Tikka i cal.308 ell. 3006,det er en udmærket riffel til forholdsvis små penge,har selv en 595 i 308.
Fordele : rimelig billig, ok egenspredning
ulemper : ekstra magasin er dyrt og kan med fordel købes i Sverige ell.Norge, kan kun lades med en patron af gangen(ovenfra)
Efter min mening er 595,695 at foretrække frem for T3,p.g.a. lille udkasteråbning og den virker plasticagtig.
Du kan jo prøve Skov i Bording.
Mht kikkert er der jo Zeiss eller Swarovski,men der findes andre som er udmærkede,har selv en Pecar,som jeg er tilfreds med.
mvh
Kim
Arbejde er godt,for den som ikke har jagt nok.
Edited by - kima on 22/12/2004 11:59:40
JTK
Denmark
407 Posts
Posted - 22/12/2004 : 12:27:37
Hej,
enig med Kima. Køb hellere den gamle tikka end den nye T3. Den er ikke særlig køn.
mvh. JOhannes
Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Great Dane