Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Genladning i Sellier & Bellot hylstre
#10
Det er egentlig vældig interessant, når snakken først går i gang om disse hylstre. Jeg har en jagtkammerat, der bla.a. også bruger S&B fabriksammo til træning. Han har en helt ny Tikka T3 6,5x55. Han har oplevet nogle gange at S&B patronerne sidder fast i kammeret - inden afskydning. Forstået sådan, at han i et par tilfælde har mistet koncentrationen inden skudafgivelse, og har så villet tage patronen ud af kammeret inden den var skudt af - men patronudtrækkeren har ikke kunnet få fat i patronen. Han har også i et par tilfælde udtaget flækkede hylstre fra sin riffel. Han har ikke de samme problem med Norma træningspatroner.
Jeg har nu ikke oplevet noget som helst negativt med S&B i forbindelse med brugen af deres fabriksammo. Det er nok ikke verdens mest præcise ammunition, men den har egentlig fungeret ret fint for mig. Jeg har kunne holde skudgrupper indenfor 3-4 cm ved hurtig afgivelse af skud/tømning af magasin... og aldrig haft en killer eller revnet hylster. I forgårs kontrollerede jeg alle mine tomme S&B hylstre. De er tilsyneladende intakte (er nu også kun afskudt 1 gang). Jeg har haft ståltråd i dem alle sammen og har ikke registreret materialeforsydning med den metode. Ej heller er hylstrene revnet.
Har dog konstateret, at der på hylstrenes yderside (på halsen) er sorte aflejringer på stort set alle hylstrene - ellers intet at bemærke. Kunne det tænkes, at problemerne med S&B hylstre var kaliber specifik? Lidt interessant, hvis der i deres hylsterproduktion findes hylster forme af svingende kvalitet...
De af Jer, der har oplevet flækkede hylstre osv.... hvilken kaliber skyder I med?
(Jeg skyder med "kartoffelkaster" - 308w - og går på jagt med en "sæbehund" - labrador, som der er så mange af, at de koger sæbe af den ude på DAKA)

VRØVL! Kun PIGER vil have magnum... ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Beskeder i denne tråd
Genladning i Sellier & Bellot hylstre - af ran - 26-01-2005, 06:57 PM
Genladning i Sellier & Bellot hylstre - af ran - 26-01-2005, 07:38 PM
Genladning i Sellier & Bellot hylstre - af JCK - 26-01-2005, 07:50 PM
Genladning i Sellier & Bellot hylstre - af ran - 26-01-2005, 08:34 PM
Genladning i Sellier & Bellot hylstre - af Mugge - 27-01-2005, 01:15 AM
Genladning i Sellier & Bellot hylstre - af JCK - 28-01-2005, 12:21 AM
Genladning i Sellier & Bellot hylstre - af ran - 28-01-2005, 12:19 PM
Genladning i Sellier & Bellot hylstre - af ran - 24-02-2005, 01:11 PM
Genladning i Sellier & Bellot hylstre - af dravis - 24-02-2005, 03:07 PM
Genladning i Sellier & Bellot hylstre - af ran - 24-02-2005, 04:13 PM
Genladning i Sellier & Bellot hylstre - af dravis - 24-02-2005, 06:05 PM
Genladning i Sellier & Bellot hylstre - af fehn - 24-02-2005, 06:12 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)