Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Genladning i Sellier & Bellot hylstre
#11
Nå, men nu er jeg så kommet i gang med at kalibrere hylstre. Jeg købte et sæt dies af Rex, og de skulle selvfølgelig prøves, så det gik aftenen i går med...

Neck-sizeren: Først kørte jeg 60-70 Lapua hylstre i necksizeren. Det kørte rigtig fint og helt uden problemer. Derefter prøvede jeg med S&B. Efter at have checket at de var med boxerfænghætter placerede jeg et hylster i pressen. Det første hylster gik fint indtil fænghætten var presset ud. Det sidste stykke gik det noget stramt hvorefter pressen pludselig gav efter. Hylsterhalsen blev presset ned i skuldrene/hylstret, som derefter blev helt uanvendeligt. Efterfølgende var indmaden i dien "løs" og nålen kan rokke lidt fra side til side.... Jeg prøvede lidt flere S&B hylstre i necksizeren, alle med samme resultat - fænghætten kommer fint ud, men når halsen skal formes pressen den ned i hylsteret. Jeg prøvede efterfølgende at køre et normahylster i necksizeren - det kørte uden problemer, dog stadig med den lidt "løse" fornemmelse af at diens indmad.

Jeg har efterfølgende skruet necksizeren fra hinanden og samlet den igen. det ser ikke ud som om noget er knækket - den er bare blevet "løs"

Derefter skulle S&B hylstrene prøves i full-sizeren...det gik helt fint - ingen problemer - hverken med S&B eller Norma hylstre.
Faktisk kunne jeg ikke rigtig mærke nogen forskel....S&B virkede måske lidt mere sprøde i materialet i forhold til Norma, men for en del af Normahylstrene skulle der lægges mindst lige så meget kraft i kalibreringen som med S&B hylstrene....

fortsættelse følger, når jeg kommer videre i processen...[Smile]

VRØVL! Kun PIGER vil have magnum... ;-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Beskeder i denne tråd
Genladning i Sellier & Bellot hylstre - af ran - 26-01-2005, 06:57 PM
Genladning i Sellier & Bellot hylstre - af ran - 26-01-2005, 07:38 PM
Genladning i Sellier & Bellot hylstre - af JCK - 26-01-2005, 07:50 PM
Genladning i Sellier & Bellot hylstre - af ran - 26-01-2005, 08:34 PM
Genladning i Sellier & Bellot hylstre - af Mugge - 27-01-2005, 01:15 AM
Genladning i Sellier & Bellot hylstre - af JCK - 28-01-2005, 12:21 AM
Genladning i Sellier & Bellot hylstre - af ran - 28-01-2005, 12:19 PM
Genladning i Sellier & Bellot hylstre - af ran - 24-02-2005, 01:11 PM
Genladning i Sellier & Bellot hylstre - af dravis - 24-02-2005, 03:07 PM
Genladning i Sellier & Bellot hylstre - af ran - 24-02-2005, 04:13 PM
Genladning i Sellier & Bellot hylstre - af dravis - 24-02-2005, 06:05 PM
Genladning i Sellier & Bellot hylstre - af fehn - 24-02-2005, 06:12 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)