03-06-2005, 02:11 PM
Citat:quote:
Originally posted by thomsen
[]hej. jeg er ny jæger og har set på en brugt parker-hale riffel cal. 3006. er der nogen der kan fortælle mig lidt om denne riffel og om der er noget jeg skal holde øje med inden jeg investere. prisen er kun 1895kr så det er jo ikke det helt vilde. den er i umiddelbart god stand har været til bøssemageren og er blevet gået igennem. der sidder en 4x32 kikkert på riffelen. []
Hej Thomsen.
Umiddelbart lyder det rimeligt altsammen. Du bør dog interessere dig lidt for hvilket aftræk deen er montert med. Mange Parkert Hale rifler er fremstillet på gamle M 98 systemer. Ikke at der er noget i vejen med systemet,(selv bruger jeg ikke andet) men aftrækket er som regel noget bedrøveligt noget.
Er det et direkte aftræk med sidesikring er det ok, men hvis det er det originale trykpunktsaftræk, bør du undersøge hvad det koster at få eftermonteret et Timney aftræk med sidesikring. Jeg vil tro at prisen er ca. en tudse.
Sigtekikkerten kan du altid skifte ud til noget bedre. Så vidt jeg husker er der en fyr der reklamerer med Leupold kikkerter her på siden. Han er garanteret også parat til at vejlede dig hvis du har brug for det.
Knæk og bræk
375ras
Rigtige autister har deres eget kaliber.