13-06-2005, 05:35 PM
Hejsa...
Billedet er fra Vietnam.. (manden i baggrunden er sort, der var ingen "blandede" units i Korea-krigen)
Riflen er en Winchester M54 Match med Unertl 8 eller 10X fast forstørrelse og udvendig justering.
Der KAN dog også være tale om en M70 pre 64, af dem der blev "hentet ind" på grund af mangel på sniperrifler, men de var dog mestendels forsynet med en ikke særlig god amerikansk kikkert (kan ikke lige huske fabrikatet)
Kaliberet er mest sandsynligt 30-06, men nogle få M54 blev ændret til .308
Den svage taper på piben tyder på at det er en af de omkamrede .308
Den originale M54 Match har næsten ren cylindrisk pibe, og er meget længere.
Formen på skæftet er det der peger mest på en M54, meget drop og det skrå forskæfte.
Det der ligner en "flute" på piben er en reflektion af kikkerten, ikke en skygge, se på skyttens ansigt og arm, solen kommer forfra fra højre, altså skyttens venstre side.
Jeg har billedet i en af mine sniper-bøger, så jeg checkker lige hvad der står.
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Billedet er fra Vietnam.. (manden i baggrunden er sort, der var ingen "blandede" units i Korea-krigen)
Riflen er en Winchester M54 Match med Unertl 8 eller 10X fast forstørrelse og udvendig justering.
Der KAN dog også være tale om en M70 pre 64, af dem der blev "hentet ind" på grund af mangel på sniperrifler, men de var dog mestendels forsynet med en ikke særlig god amerikansk kikkert (kan ikke lige huske fabrikatet)
Kaliberet er mest sandsynligt 30-06, men nogle få M54 blev ændret til .308
Den svage taper på piben tyder på at det er en af de omkamrede .308
Den originale M54 Match har næsten ren cylindrisk pibe, og er meget længere.
Formen på skæftet er det der peger mest på en M54, meget drop og det skrå forskæfte.
Det der ligner en "flute" på piben er en reflektion af kikkerten, ikke en skygge, se på skyttens ansigt og arm, solen kommer forfra fra højre, altså skyttens venstre side.
Jeg har billedet i en af mine sniper-bøger, så jeg checkker lige hvad der står.
Hilsner
Hilsner
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"