12-07-2005, 05:34 PM
Citat:quote:
Originally posted by ignorant
Fedt med en god debat der får gang i holdningerne[][]
En anden ting er at sålænge folk er parate til at købe huse til den pris de efterhånden er kommet op i, så er der ihvertfald en del facts der ikke er gået op for dem[xx(](det må ihvertfald indikere at folk og financiering ikke har erkendt problemet)
[!][xx(][V] og hvad er lige alternativet ? ? ?.
De stigende hus priser (horible) huspriser skyldes da klart at husene stadig bliver købt. Men det begynder jo ikke der. først kunne man låne over 30 år, så faldt renten, så kunne man låne til variabel rente, og renten faldt (ikke af samme grund) nu kan man låne penge over mange år uden at afbetale............ mine forældres generation sidder og gnider hænderne deres huse er milioner værd, deres børns generation, som nu også har børn køber huse til milioner af kroner finianseret med billige låne typer.
JA de er (parate) til at betale mange penge for en bolig. Gu er de så, for de har jo ikke noget valg. man kan jo ikke forvente at de unge/nye husejere skal blive boende i små lejligheder resten af livet, fordi huspriserne stiger, det falder prisen jo ikke af. hvad angår de små lejligheder, her har deres forældre i øvrigt har hjulpet til langt højere priser, via forældre køb
Til Lauge
Er det ikke en forældet opfattelse at dagens danske håndværkere skulle være specielt dygtige. Tænk på at de fleste har siddet på deres flade indtil de blev mellem 17 og 21 år, for herefter at tage en uddannelse på ca 4 år hvor de kun "arbejder" 37timer pr uge i rundt regnet 25 uger i løbet af et år. Det kan godt være at jeg forsøger at retfærdiggøre min langsomme indlæringsproces. Men jeg har stadig den opfattelse at der i en indlæringsperiode skal bruges klart mere tid, for at opnå både en kunnend og rutine. Allerhelst i samtidigt med at vores unge kommer klart tidligere igang. (det kan godt ske at jeg er gammeldags og stokkonservativ, ENIG []men var det reelt ikke hvad for år tilbage gav danske håndværkere et verdensry[?])
Det som vi andre gjorde efter skoletid og i weekenderne, er vel hvad de røde rejer indenfor politik idag har fået gjort til et halvkriminelt fyord[V][xx(]
jbn
Du har tildels ret.
Jeg mener at danske håndværkere er dygtige. Og jeg mener at den danske ungdom er samling raske mennesker langt hen ad vejen.
men tiderne skifter, og det gør ungdommen også. efter verdenskrigen skiftede normerne for samfundet, efter 68´skiftede normerne for samfundet. Hvad skal retfærdiggøre at normerne ikke skal skifte igen.
Hvad angår de dovne unge der bare sidder på deres flade. Jeg kunne komme ind fra gade og få en læreplads, jeg kunne holde på en skruetrækker og en hammer og det var nok.
I dag skal unge lærlinge gerne have gymnasium, handelsskole, tekniskskole for at få lov til at slå med en hammer. Det er på ingen måde deres skyld.
Og i øvrigt hvis håndværkerne var lidt flinkere til at ansætte lærlinge, og der igennem accepterer at det koster penge at føre faget videre på en fornuftig måde. Så ville det se sort ud for de "kommende " EU kammerater" fra Øst
Kun døde fisk flyder med strømmen !
Kun døde fisk flyder med strømmen !