Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sweiss Arms SHR 970 Aluminium/stål
#10
Ville ikke være betænkelig ved at vælge den ene eller anden (ren stål eller stål/alu).

Dog kan jeg ikke lade være med at tænke på fænomenet "Galvanisk tæring" som jo vil opstå når to forskellige metaller sammenføjes (enten med gevind, svejsning eller lodning) og udsættes for fugt som jo tit er uundgåeligt.

Stål eller jern ruster som bekendt, hvis det ikke passes på.

Stål og jern kan "rustbeskyttes" ved at påsætte klumper af eller galvanisere med eks Zink. Dette gøres ved skibe og biler.
Dette gøres også i varmtvandsbeholdere i huse - der sidder en bundprop med tærezink - derved beskyttes varmtvandsbeholderen mod tæring, idet tærezinken forsvinder først.

Problemet kan også forekomme indenfor forskellige typer af stål - altså forskellige stål-legeringer.

Om Alu er mere ædelt end stål eller den stållegering som løbet er lavet af - det husker jeg ikke.

Jeg er dog sikker på at problemet ikke vil være så stort, men det ville altid ligge i baghovedet på mig i en eller anden grad.

Det var måske et sidespring, men det var lige mine tanker om Alu/løbs-stål løsningen.

Ellers er det en fed riffel. Helt sikkert.

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar


Beskeder i denne tråd
Sweiss Arms SHR 970 Aluminium/stål - af JTK (Låst!) - 28-08-2005, 10:31 AM
Sweiss Arms SHR 970 Aluminium/stål - af JTK (Låst!) - 29-08-2005, 03:19 AM
Sweiss Arms SHR 970 Aluminium/stål - af dravis - 29-08-2005, 03:25 PM
Sweiss Arms SHR 970 Aluminium/stål - af Blume - 29-08-2005, 03:55 PM
Sweiss Arms SHR 970 Aluminium/stål - af HappyNanoq - 01-09-2005, 03:22 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)