Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mest udbredte Kaliber til jagtfeldtskydning ?
#29
Man kunne jo gøre det meget enkelt!

"Der forekommer vildtskiver i denne feltskydning som forestiller dyr der kræver Jagtlovens minimumskrav til Kronvildt." Kommer du med en mindre kaliber, får du ikke lov til at skyde på disse skiver, og heller ikke de tilhørende mulige points!"

Hvis man VED det på forhånd, så må man jo bare indrette sig derefter!

Krav til maksimal forstørrelse på kikkerten er noget "#kjsdfksjdf! Der er mange, der som jeg FAKTISK GÅR på jagt med 6-24x50!
Arrangerer man konkurrence der inddrager løbende vildt er sagen en anden, der kan man med rette forlange at kikkerten skal kunne stilles ned på f.eks 3X eller 4X

MHt. "Kronbukken" så stiller man den da bare på 125 m[Big Grin]eller derover!

Jeg bryder mig heller ikke om de "anatomisk ukorrekte" ringinddelinger på skiverne, det er noget skidt, og ikke "jagtligt relevant" Det vil nok også gibbe lidt i dem der får strafpoints for "anskydninger"[Big Grin] så det er en god ide!

Jeg bliver ofte beskyldt for "Grej-doping" når jeg kommer med min 6,5x55 med 6-24x50, og en samlet vægt som en mindre kanon, men jeg har faktisk brugt den samme riffel til at nedlægge de sidste mange stykker råvildt og et utal af "varmints"...

En maksimumsvægt på våbnet er da en mulighed, den skal bare være realistisk, rifler KAN være meget tunge!, selv dem der bliver brugt på jagt[Big Grin]

Klasse-inddeling er en mulighed, og bruges i mange andre skydninger.
6,5x55 er stadig den bedste!

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Beskeder i denne tråd
Mest udbredte Kaliber til jagtfeldtskydning ? - af Claus the Dane (Låst!) - 08-09-2005, 04:03 PM
Mest udbredte Kaliber til jagtfeldtskydning ? - af .358jap - 09-09-2005, 11:10 AM
Mest udbredte Kaliber til jagtfeldtskydning ? - af Claus the Dane (Låst!) - 09-09-2005, 01:49 PM
Mest udbredte Kaliber til jagtfeldtskydning ? - af JTK (Låst!) - 09-09-2005, 03:46 PM
Mest udbredte Kaliber til jagtfeldtskydning ? - af JTK (Låst!) - 09-09-2005, 05:06 PM
Mest udbredte Kaliber til jagtfeldtskydning ? - af Claus the Dane (Låst!) - 10-09-2005, 02:03 AM
Mest udbredte Kaliber til jagtfeldtskydning ? - af Claus the Dane (Låst!) - 11-09-2005, 02:56 AM
Mest udbredte Kaliber til jagtfeldtskydning ? - af dravis - 12-09-2005, 06:21 PM
Mest udbredte Kaliber til jagtfeldtskydning ? - af Claus the Dane (Låst!) - 13-09-2005, 02:49 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)