Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
En skyttes oplevelser og indtryk efter 40 års paus
#24
Hej igen!

Jeg er lidt stødt på manchetterne over at nogen kunne tillægge mig motiver i retning af at benytte mine våben til at "jage indbrudstyve med" Det er jo helt hen i vejret!
Jeg har da langt bedre midler end våben der er delvist adskildt og behørigt låst inde i Skafor Blå....[:p] Når man bor på bøhlandet som jeg gør, så er udhusene fulde af udstyr der hverken kræver våbentilladelse eller finesse...kun beslutsomhed!

Den gode "ulske" skriver ligefrem, omend lidt snirklet, at han ved at læse mit indlæg kom til at tænke på at "de findes, de der paranoide skydegale voldspsykopater med adgang til våben" Jeg håber da sandelig ikke at det er mig han tænker om på på den måde... uha da da da...

Eksemplet med min datter og indbrudstyvene var netop skrevet for at gøre opmærksom på hele den "slatne" holdning der breder sig i sanfundet og som NETOP er årsagen til at bølle-optøjer og bandekriminalitet i gaderne overhovedet får lov til at opstå.

Jeg boede i 4 år i det absolut værste kvarter i Manchester, England (Mosside) Jeg blev "mugged" ikke mindre end 3 gange på vej til og fra arbejde... I starten var der indbrud i vores hus i tide og utide, og vi lærte hurtigt at de lokale "bobbies" først ankom når vi selv havde taget hånd om sagerne med "forhåndenværende midler" som f.eks de træsværd (Boken) vi brugte i Aikido-træning, eller i flere tilfælde en halvautomatisk cal. 68 paintball-gun..
(Det var uhyre effektivt, bobbierne kunne altid finde de "scumbags" der havde været på besøg hos os og var blevet "malet"[Big Grin])
Og sjovt nok så ebbede "angrebene" på netop vores hus hurtigt ud!
Vi endte ligefrem med den tvivlsomme ære at de lokale "scumbags" ifølge politiet "gik i en bue uden om 1. Burford Drive"

Selvom jeg også i england havde våben (med tilladelser!) kunne jeg da aldrig finde på at gå med dem, endsige bruge dem...

I mine øjne ville det være at "skyde spurve med kanoner" altså en helt unødvendig eskalering af den "vold avler vold" tanke som "Ulske" hentyder til.

Hvis "Ulske" kan tillade sig indirekte at udnævne mig til "skydegal voldspsykopat med adgang til våben" så vil jeg da tillade mig at udnævne personer med hans holdning til "pussenusse-tryghedsnarkoman med en forfejlet tro på at samfundet og politiet kommer mig nok til undsætning når lokummet brænder"

Når man bare 1 gang har oplevet den særdeles ubehagelige fornemmelse der opstår når man har været udsat for indbrud og hærværk i sit hjem, så får man en meget anderledes fornemmelse af den "indsats" f.eks politiet gør når man så beder dem om at "gøre det politiet skal gøre"

Jeg har f.eks oplevet at politiet ikke engang gad komme ud og kigge på resterne af et indbo, efter at indbrudstyve have stjålet alt, smadret resten og bogstaveligt talt skidt på møblerne[Sad!] og i køkkengrejerne!!
"Vi skriver en rapport og du får en kvittering for anmeldelsen"
nååå.... hvad så med at opklare forbrydelsen, finde de der "scumbags" deres "visitkort" lå jo overalt som om de var hunde....
Jeg kunne helt uden adgang til "teknik" finde mange tydelige fingeraftryk, sko aftryk, dækaftryk og efterladte beklædningsgenstande (f.eks. en meget fedtet AGF-kasket[Sad!])
En af "skiderikkerne" havde ovenikøbet skåret sig og blødt overalt på et vindue!

Efter mange oprigninger og personligt fremmøde på stationen, lykkedes det endelig at overtale den vagthavende til at få en patruljebil til at "kigge forbi ved første givne lejlighed"
Den første kommentar vi fik af den ene af de betjente der mødte op var: (ordret citat!) Tjaa, i har jo heller ikke gjort meget ud af at tyverisikre! Nåååå . .det er altså vores EGEN skyld at nogen "lowlifes" brød ind i 3- 4 huse i samme landsby, samme nat???

Den "forbrydelse" er aldrig blevet opklaret (ikke af politiet, ihvertfald) (og nej ,JEG udøver IKKE selvtægt, men derfor kan man jo godt trække i nogen tråde)
Ulske... prøv lige at forestille dig (hvis sådan en "pacifist" som dig ellers kan) at du er yderst velbevæbnet, og VED hvem der gjorde det...
Hvor meget selvbeherskelse tror du så DU kan mønstre i den situation??
Jeg kunne ihvertfald ALDRIG finde på at benytte mig af mine våben, hvis jeg gjorde det, bare til at skræmme eller true med, ville jeg jo komme i fængsel i længere tid end "skiderikkerne"[xx(]

Egentligt er denne debat jo allerede lidt afsporet, som ID skrev.

Den oprindelige tanke om at borgerne skulle oplæres i våbenbrug og hjælpe til i en eventuel krig, jamen den er jo nok lidt forældet, men det er da ikke nogen undskyldning for at lade skydesporten "forfalde" til en så ritualistisk og handlingslam sport som f.eks. moderne riffelskydning er blevet.
Det kan da ikke undre at unge mennesker kun får en yderst kort "karriere" i skydesporten, for noget mere kedelige end 200m UIT riffelskydning findes kun på 10 og 15 m luftgevær..

Er der ingen der undrer sig over hvorfor "staten" har så forbandet travlt med at afvæbne sine egne borgere, og gøre f.eks skydesporten så regel-ret og "politisk korrekt" at man f.eks helt udelukker nye tiltag.

Jeg har f.eks siden 96 hvor jeg kom tilbage fra England, forsøgt at få gang i noget "langdistance pistol" måske med basis i amerikanernes "metal silhuet" men det er bare HELT umuligt, for der sider en "mafia" af gamle gnavne riffelskytter i DDS top der blokerer for stort set al udvikling af nye ideer, med henvisning til UIT og "præmisserne for våben-tilladelser udstedt af justitsministeriet"
Nye ideer er skam velkomne, når bare de er tilstrækkeligt "tandløse"
Bare prøv at få indført halvautomatiske rifler i skytteforenings-regi...det er da helt dødfødt...
Man skal som sagt bare 50 år tilbage i tiden, for at se at skytteforeningerne var i trit med den militære bevæbning, så der er ingen grund til at gå 600 år tilbage.
Man kan da bare prøve at forestille sig hvor mange nye skytter man ville få ind, hvis man f.eks. tillod AR-15 kloner, bygget op som præcisionsvåben, og indførte en konkurrenceform der var mere i tråd med nutiden.
Det behøver da ikke at have noget med "forsvarsvilje" at gøre.

"Forsvarsvilje" er vel i bund og grund et udtryk for en personlig stillingtagen til det samfund vi lever i, et samfund der efter min mening er på vej i en helt forkert retning (uanset partifarve!)på det personlige plan. Jeg oplever dagligt hvordan mange mennesker udviser en total mangel på personlig stillingtagen og en ide om DERES personlige ansvar i samfundet. Det giver sig udslag i mange ting, f.eks. at man lader en 3 -4 unge mennesker udøve hærværk, uden at gribe ind, at man er passive tilskuere til vold mod (mere eller mindre) sagesløse mennesker, at nogen ligefrem flygter fra et ulykkessted...
Hvorfor tror sådan nogen som "ulske" at rockere og andre kriminelle bander har "frit spillerum", det er da fordi nogen ikke TØR (eller gider[}Smile]) gøre deres borger-pligt og anmelde, vidne og risikere noget... Det er ikke mit problem, det må andre tage sig af, jeg skal ihvertfald ikke blandes ind i noget.. o.s.v.
Jeg kan slet ikke respektere en holdning der siger som "ulske" "lad nogen andre løbe risikoen, jeg går da bare og hygger mig med at bygge nogen huse"

Og så til slut: "der kan faktisk godt være nogen efter én, selvom man ikke er paranoid"

Tænk lige over denne her:
Den eneste dom der hidtil er afsagt med hjemmel i "terror-lovgivningen", er en bøde på 30.000 kr til "terror-organisationen" Greenpeace.. Den fik de fordi nogen af deres medlemmer havde skaffet sig adgang til nogle siloer med "gen-modificeret soya" ved at klippe hul i nogle hegn og derefter hænge et stort banner op!
Denne dom kom EFTER at de enkelte "forbryderiske greenpeace medlemmer" hver var blevet idømt bøder for samme "forbrydelse"
(jooo.. vi lever skam i en "retsstat" nogen har bare mere RET end andre!)

Hvis der i kommende "terror-lovgivning" kommer skærpede paragraffer om våbenbesiddelse, hvem tror i så DET kommer til at gå ud over?
Forbryderne???? Onkel Anders?

Tror i virkelig STADIG vi ikke behøver "kæmpe" for at bevare vores ret til på lovlig vis at eje skydevåben??

Velkommen til Onkel Anders' velfærdsstat... Og DF... der er da HELT ude hvor de ikke kan bunde, man må da håbe at danskerne kommer til fornuft snart....Truslen kommer fra både højre OG venstre...
Der er mindst 1 medlem af Enhedslisten der sidder i en UN komite, hvis eneste formål er at arbejde for afvæbning af civil-befolkningen!
(De undskylder sig ganske vist med at de fortrinsvis beskæftiger sig med afvæbning af civilbefolkningen i de lande hvor der er mange illegale skydevåben i omløb, som følge af nylig borgerkrig o. l., men hvorfor er der så et dansk medlem?)

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Beskeder i denne tråd
En skyttes oplevelser og indtryk efter 40 års paus - af dravis - 13-11-2005, 03:40 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)