Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
En skyttes oplevelser og indtryk efter 40 års paus
#28
Citat:quote:

Originally posted by kima
Heldigvis var der nogle fornuftige mennesker der mente at jeg havde handlet i nødværge så jeg slap for pletter i straffeattesten.


Netop derfor skal du ringe til politiet - det er en meget dårlig ide ikke at ringe til politiet.
Hvis du ta'r lidt hårdt i situationen (og der ikke kommer politi tilstede) kan du risikerer at få en anmeldelse for vold og så er det påstand mod påstand. Efterfølgende sidder der en dommer som ikke kan overskue en pølsevogn og hvad gør han? Han dømmer Salomonisk (de har nok været lige gode om det) og så har du pletten på din straffeattest.
Uanset hvad rygterne siger er de fleste politifolk rimeligt fornuftige og har en god forståelse for at du måske "har sat skruen lige lovligt meget i vandet" og kan redde dig ud af situationen inden den når at komme i retten.
Jeg taler en del med forskellige politibetjente, også om ovenstående situationer og de beklager samstemmende de situationer hvor de skal hente ganske almindelige familiefædre der har overrasket en indbrudstyv i hjemmet og hvor der efterfølgende er "gået Bruce Lee i den".
Med venlig hilsen


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: dfdr.jpg]
Svar


Beskeder i denne tråd
En skyttes oplevelser og indtryk efter 40 års paus - af ID - 13-11-2005, 04:53 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)