Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ændring af træfpunkt ved skrå skud nedad
#15
Citat:quote:

Originally posted by ID

Nu syntes jeg snart at vi har haft den her et par gange………..en god tommelfingerregel er at skyde på den vandrette afstand og tænk på målet som en bold, hvor det er midten der skal rammes (det skulle ikke være noget problem hvis man kender sin højde og den diagonale afstand til målet…………og så lige sin Pytagoras).
[Image: VS.jpg]
Med venlig hilsen


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: dfdr.jpg]



Jo, men hvad har Pythagoras med tyngdeaccelaration at gøre, ud over at han kan bruges til at beregne den geometriske afvigelse ved at skyde skråt ned på en lodret skive..??
(som også giver et forskudt træfpunkt, da en skrå afstand mellem to linier ikke er den korteste afstand)

Og så må jeg altså fastholde, at hvis man tager et objekt, og lader det falde frit fra en given højde (Vo=0), og tager et objekt fra samme højde, men tilføjher det en høj faldhastighed (Vo=400 m/s) fra starten af faldet, så må det objekt, der får tilført en nedadgående hastighed altså falde hurtigere og dermed have et andet træfpunkt....

Dravis:
Hvis du prøver at sætte sigtelinien i ballistikprogrammet til at have samme højde som riffelløbets centrum, så tror jeg du vil få den sande afvigelse.

Derefter kan man prøve at ændre på placering af kikkertens sigtelinie, højde på montager osv....

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Beskeder i denne tråd
Ændring af træfpunkt ved skrå skud nedad - af ran - 12-12-2005, 08:53 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)