31-01-2006, 06:38 PM
Hej Stigningen er afgørende for hvor tunge kuglerne må være.
Min egen 223 er med 12" stigning og skyder ikke særligt godt med mere
end 55 grains kugler. Til gengæld hul i hul med diverse 50 - 55 grains.
På shilen.com er der en vej til hvilke stigninger, der passer til hvilke vægte og hastigheder. Der er nemlig forskel på kugler slynges afsted af en 223(begrænset hylstervolumen) og en 220 swift(stort volumen).
Jeg forsøger selv pt at få en 50 grains rhino til at gå præcist. Da
denne er næsten homogen tæller den som lidt mere end 55 grains i forhold til ladning, bæreflade, stigning og hastigheder.
Hastighed bør vel lande mellem 875 og 925 og maks spredning i bænk på 10 mm. Den vil hvis projektet lykkes være tæt på ideal patronen
til råvildt fra alle rimelige vinkler og ikke ødelæggende på ræveskind.
Hilsen de komprimerede
Folk mener jeg er selv-
glad! Det passer ikke. Jeg er kun halvt så selvglad, som alle andre ville være i mit sted.
K.K. Steincke
Min egen 223 er med 12" stigning og skyder ikke særligt godt med mere
end 55 grains kugler. Til gengæld hul i hul med diverse 50 - 55 grains.
På shilen.com er der en vej til hvilke stigninger, der passer til hvilke vægte og hastigheder. Der er nemlig forskel på kugler slynges afsted af en 223(begrænset hylstervolumen) og en 220 swift(stort volumen).
Jeg forsøger selv pt at få en 50 grains rhino til at gå præcist. Da
denne er næsten homogen tæller den som lidt mere end 55 grains i forhold til ladning, bæreflade, stigning og hastigheder.
Hastighed bør vel lande mellem 875 og 925 og maks spredning i bænk på 10 mm. Den vil hvis projektet lykkes være tæt på ideal patronen
til råvildt fra alle rimelige vinkler og ikke ødelæggende på ræveskind.
Hilsen de komprimerede
Folk mener jeg er selv-
glad! Det passer ikke. Jeg er kun halvt så selvglad, som alle andre ville være i mit sted.
K.K. Steincke
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev