08-02-2006, 12:02 PM
Citat:quote:
Originally posted by knerik
Jeg bruger normalt det billigste jeg kan skaffe, supermarkeder,Aldi og lign.Hvis hunden bliver for tynd, måske fordi maden er for kedelig, får den ca. 50 gram leverpostej (rørt op i varm vand) i foderet.
Det også et godt gammelt tip, at hvis hunden generelt er for mager, er det godt, at give den ca. 50 gram stegemargarine dagligt.
Jeg vil gerne gøre det bedste for min hunde, men tror ikke på at tårnhøje priser på hundefoder, giver tilsvarende høj kvalitet.
Iøvrigt er godt, sund, varieret menneskemad, også godt hundemad, det vil igen sige, at rester fra husholdingen kan være et godt supplement og hunden sætter stor pris på det.
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Når nu vi er jægere, kan vi jo også udnytte nogle af de ting, som vi ellers ikke bruger fra vildtet.
Noget af det bedste snack du kan give din hund - f.eks. under træning, som samtidig også er et rigtigt godt tilskud til kosten, er kogt lever i små firkantede godbidder..
Når min hund har været med til at hente og jage byttet, får den også del i det. Når jeg udbener dyrekølle er der altid et par småstykker af den rå kølle der "falder af" under bearbejdningen. DEn kogte dyrelever og hjerte får han også, ligesom der altid er nogle senede rester på tilbage på køllen, når familien er færdige med måltidet osv... Det samme gælder det senede kød fra fasanlår osv. (selvfølgelig uden ben!)
MEn ellers, så køb en svinelever og kog den. Hunden vil elske det som et tilskud. Det kan fryses i små pakker med 50-75 gram i, som kan tøes op og hældes i tørfoderet.
.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)
Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)
Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)