12-02-2006, 09:35 PM
Citat:quote:Arealet hvor jeg driver rævejagt er på ca. 1100 tdr.l. Det er nok lidt af et ”knudepunkt” hvad ræve angår, især pga. at der ikke bliver drevet særligt meget rævejagt på de tilstødende arealer. Sidste år var ræveudbyttet det hidtil største i dette årti, (27 ræve). Der er dog intet der tyder på at rævebestanden er for nedafgående. Vi skød endnu en ræv her til aften, og der blev set yderligere 2. Vi har pt. skudt 22 ræve i indeværende sæson. Ud over at rævejagt er en utrolig spændende jagtform, har det en positive indvirkning på småvildtsbestanden. Vi har i de sidste par år kunnet mærke at bestanden af især harer har været stigende. Vi ser sjældnere råer med ingen, eller kun et lam. Dette mener jeg helt klart skyldes at vi ”plejer” vores rævebestand. []
Originally posted by Lani
Hej Swift
Jeg synes at det er fantastisk så mange ræve du får ram på, der må være en meget stor bestand der hvor du jager dem. Er det først sidste år at din statistik var så høj, eller har det været sådan altid ??, det må kunne mærkes på småvildt bestanden at du får så mange ræve ??
Swift