Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tægetang (test)
#5
Du behøver ikke at reagere voldsomt.

Vi går lidt i detaljer:
Smitten findes formentlig i flåtens kredsløb, og brydes dette kan der inficeres. Jeg er ikke klar over om infektionen kan gå via spyt fra flåten. Måske ved du det?
Det er ligemeget på hvilken måde flåten brydes itu. Om det er fingre eller pincetter. Det er sjældent jeg splitter en flåt ad, når jeg snupper den med fingrene. Jeg kan faktisk ikke huske, hvornår det sidst er sket.
Det spiller en rolle, hvorlangt flåten har gnavet sig ind. Typisk vil den gnave hele sin forkrop incl ben ind på 24 timer, så er den svær at fjerne, og risiko for at splitte den ad er stor, ligesom der jo er god forbindelse med menneskets karsystem.
Jeg har pillet flåter ud med pincet, med fingrene, med vakuum eller med en kniv. Metoden er ligegyldig, bare man får hele kræet med. Fingre er nemmest. Dem har man ved hånden, og de koster ikke noget.

Min erfaring er ... bare få dem ud hurtigt, så er de nemme at tage. Indtil de har gnavet sig ind, sidder de kun fast i kæberne og man kan med et raskt tag snuppe dem, det giver en lille kliklyd, når de slipper.

Altså flåtcheck efter skovturen og hurtigt ud med lortet.
Svar


Beskeder i denne tråd
Tægetang (test) - af Kima - 25-05-2006, 11:10 AM
Tægetang (test) - af jps - 25-05-2006, 01:37 PM
Tægetang (test) - af Great Dane - 25-05-2006, 07:22 PM
Tægetang (test) - af Zoli - 25-05-2006, 08:24 PM
Tægetang (test) - af jps - 26-05-2006, 07:10 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)