Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ludwig Schiwy, klassisk tysk håndværk
#6
Citat:quote:

Originally posted by Holloway

virkelige verdensklasse våben helt sikert
det eneste minus er de har savet i kindpuden..det halvere lige brugtprisen. bare synd der ikke er flere der værdsætter gammelt bøssemagerhåndværk og kun vil skyde med nyt...for det er da som at samligene en fiat punto med en mercedes.
Find venligst mere af denne slags dette er meget underholdende at læse om. især hvis der gode billeder.



Savet i kindpuden....har du drukket af potten?

Jeg deler absolut din begejstring for fint bøssemagerhåndværk, men dine bombastiske udtalelser om, at det kun er våben i prisklasser der kan sammenlignes med mellemstore landbrugsejendomme, der duer, virker lidt svagt funderede (når jeg nu skal udtrykke mig diplomatisk)

Når vi taler om brugsvåben, forholder det sig sådan, at du kan udrette det samme (oftest mere) med den billigste Tikkariffel eller TechniMec-haglspreder, som du kan med det dyreste grej fra de "fine" engelske bøssemagere. For de fleste af os herinde tæller brugsværdien mere end blæreværdien.

Dertil mener jeg iøvrigt at netop markedet for de dyreste våben i den grad er farvet af mode og uvidenhed. Hvori ligger rimeligheden f.eks. i, at en importeret Mauser 98 mrk. "Holland & Holland" skal være 50 gange så meget værd som en svenskbygget i et mere anvendeligt kaliber???? Snobberi - der holdes kørende af de mange velhavende amerikanere, araber, russere osv. for hvem netop "blæreværdien" er altafgørende. Derfor er det også de færreste våben i denne prisklasse, der bliver brugt regelmæssigt - de ser godt ud i skabet.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar


Beskeder i denne tråd
Ludwig Schiwy, klassisk tysk håndværk - af Kima - 09-01-2007, 03:44 PM
Ludwig Schiwy, klassisk tysk håndværk - af - - 10-01-2007, 01:07 AM
Ludwig Schiwy, klassisk tysk håndværk - af Kima - 10-01-2007, 12:20 PM
Ludwig Schiwy, klassisk tysk håndværk - af Høgh - 10-01-2007, 02:14 PM
Ludwig Schiwy, klassisk tysk håndværk - af Hog - 10-01-2007, 07:23 PM
Ludwig Schiwy, klassisk tysk håndværk - af Kima - 10-01-2007, 09:03 PM
Ludwig Schiwy, klassisk tysk håndværk - af Hog - 10-01-2007, 11:55 PM
Ludwig Schiwy, klassisk tysk håndværk - af Kima - 11-01-2007, 11:57 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)