10-04-2007, 03:25 AM
Så kom jeg endelig afsted igen, -det arbejde tager alt for meget af ens fritid [:o)] Det blev da også kun til en enkelt aften denne gang (igår). Desværre var månen ikke rigtig fremme, men tilgengæld begyndte det at sne sidst på eftermiddagen, så der var hvidt underlag. Af erfaring fra sidst er Zeiss´en 3-12x56 blevet monteret og den fungerer upåklageligt. Vores etablerede svinepladser fungerer efterhånden rigtig godt og der er daglig aktivitet af svin. kl 20.30 kommer 4 årsgrise frem og jeg har med det samme mulighed for skud. Efter skuddet løber de 3 grise lidt frem og tilbage mellem hinanden. Hvis det ikke havde været så mørkt og der havde været så mange sten/buske, havde jeg haft mulighed for endnu én. Jeg skød med 9,3x62 18,5gr Norma ORYX og der var perfekt gennemskud.
Det lader til at der er godt held med den nye svine-riffel [8D]
Er der andre herinde, som har erfaring med svinejagt? Ikke bare selve jagten, men også etablering af pladser, bygning af tårne osv. Jeg mener at hvis man selv har lavet forarbejdet, giver det jagten en ekstra dimmension og ekstra tilfredshed når det lykkedes []
/RAW
Det lader til at der er godt held med den nye svine-riffel [8D]
Er der andre herinde, som har erfaring med svinejagt? Ikke bare selve jagten, men også etablering af pladser, bygning af tårne osv. Jeg mener at hvis man selv har lavet forarbejdet, giver det jagten en ekstra dimmension og ekstra tilfredshed når det lykkedes []
/RAW