05-07-2007, 05:30 PM
Den forklaring jeg i sin tid fik f.s.v.a. LMG er at ved at lade støttebenene læne fremover så vil første skud sidde der hvor man sigter, andet vil sidde lidt højt og tredje vil sidde cirka som det første. Ved så at skyde korte byger 3-4 skud og samtidigt holde lavt i målet så skulle virkningen fra støttebenene og LMGs spredning give god dækning af målet.
Jeg vil derfor mene at betydningen ved enkeltskud vil begrænde sig til at hvis man holder MEGET løst på geværet så kan det have en tildens til at ville læne sig frem/bagover hvis det ikke allerede har ramt yderpunktet. Uden selv at have prøvet vil jeg derfor tro at betydningen er meget lille for de fleste (hvis den da overhovedet kan måles).
Jeg vil derfor mene at betydningen ved enkeltskud vil begrænde sig til at hvis man holder MEGET løst på geværet så kan det have en tildens til at ville læne sig frem/bagover hvis det ikke allerede har ramt yderpunktet. Uden selv at have prøvet vil jeg derfor tro at betydningen er meget lille for de fleste (hvis den da overhovedet kan måles).
Mvh.
Yeti
Yeti