Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
lystranmission, billig eller dyr kikkert....
#4
Citat:quote:

så hvis du mener at pris og kvalitet hænger sammen.


Det gør jeg [^]

Citat:quote:

så skal det bare være sådan at en dyr riffel med dyr sving montage og dyr kikkert er bedre end den prisvenlige riffel med en leupold QR montage og en god kikkert til en fornuftig penge...skulle skyde bedre og kunne holde bedre...men sådan er virkeligheden jo ikke du betaler stadig for mærke og ydre fenish...som ikke har en skid at sige om kvaliteten af det der er afgørende.


Det er korrekt at jeg betaler for mærket og finish, det har jeg heller ikke noget imod. Og ja målt over alle parameter, så skyder en dyr riffel med en dyr montage og en dyr kikkert bedre og holder bedre end en tilsvarene billig.

Når du så gør dig til dommer over hvad der har en skid at sige om kvaliteten af det der er afgørene, så er det nok der at vi taler forbi hinanden. hvad der er afgørene for dig er måske ikke kun det afgørene for mig.
Jeg erkender at man med en billig riffel, montage og kikkert godt kan få en samlet pakke der skyder godt under de fleste forhold og til fulde kan tilfredstille hovedparten af jægere.
Jeg mener dog stadig at hvis du vil gøre noget mere ud af din skydning end blot tage riflen med på jagt et beskedent antalt gange om året og så derefter lade den stå i skabet.
feks. begynde at dyrke jagtfeltskydning. Det vil sige udsætte din riffel og kikkert for en mere ekstrem belastning end blot og tage den med op i stigen, skyde bukken og gå hjem. og skyder flere tusinde skud om året, så finder du nok ud af at pris og kvalitet hænger sammen.

Det har mange fundet ud af.

LANI

DURA LEX SED LEX, men det er menneskeligt at fejle
Mvh.LANI



Svar


Beskeder i denne tråd
lystranmission, billig eller dyr kikkert.... - af Lani - 10-07-2007, 01:46 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)