Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
lystranmission, billig eller dyr kikkert....
#9
Egne erfaringer er gerne, at man ikke bør spare på kikkerten hvis man virkelig vil have noget godt ud af det.

En frygtelig dyr og præcis riffel - er nærmest værdiløs med en elendig kikkert i dårlige baser/ringe.

En billig riffel kan oftest trækket grundigt op af sølet med en god kikkert i gode baser/ringe.

En god præcis riffel, med en god stabil kikkert i faste kvalitetsringe og baser, vil altid være det stærkeste setup der yder mest.

Til almindelig jagt på max 100-150 meter - er det nærmest ligemeget, så længe der kommer lys nok igennem og skytten har talent nok til at placere skuddet og kender sit våben.

Jeg vil eksempelvis til enhver tid stole på en gammel fanger med gigt i fingrene, med en rusten gammel riffel, med åbne sigtemidler og standard ammunition som min backup - fremfor en frembrusende ny uerfaren jæger der har alt det nyeste og "bedste", som "kan" alt og vil alt med store forventninger.

Hvorfor?

Simpelthen fordi selv det bedste udstyr ikke kan slå TALENT og ERFARING.!!

Mht lystransmission - så skal man lige tage sig sammen og rent faktisk kigge igennem kikkerterne og vurdere hvorvidt de passer til én selv.

Der er mange faktorer som spiller ind - som synsvidde, hvor let går justeringerne, kan den billige rent faktisk justeres - og nulstilles og holde indskydningen, er den klar nok og nem at betjene.

Selv giver jeg gerne ekstra moneter for en kikkert af ordentlig kvalitet, hvor zoom indstillingerne går som de skal, som holder indstillingerne uanset hvor meget jeg skruer og regerer for til sidst at ende tilbage på indstillingen, som er klar nok og stabil nok under alle omstændigheder.

For tro mig - hvis Zeiss kan lave en rigtig god kikkert hvor alt bare er fuldt i top til enhver tænkelig situation - og Bushnell kan nå nøjagtig samme resultat til 25% af prisen... så er der virkelig noget galt med én af dem.

Der ER faktorer som Bushnell slækker på undervejs - ellers ville de forlængst have udkonkurreret Zeiss og andre store mærker på langt langt flere områder end de måske har nu.

Zeiss, Kahles og alle andre ville ikke kunne overleve - hvis Bushnell virkelig havde så fantastisk et produkt.

Selv er jeg ikke til de vildt dyre - eller vildt billige - men har fundet et moderat stade som jeg kan leve med.

Jeg er fuldt ud tilfreds med Schmidt&Bender - så meget faktisk, at der sidder en på min Anshütz salonriffel.!

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar


Beskeder i denne tråd
lystranmission, billig eller dyr kikkert.... - af HappyNanoq - 10-07-2007, 03:51 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)