Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nat syn. Nattesyn- what ever
#7
Som ivrig nattefisker ved åen, er det et problem, jeg har inde på livet.
Det er nemlig ret træls at træde forkert pga. nattesynets udfald, fordi en klamphugger går og lyser ved åen for at finde vej.

Rent faktisk er jeg endt med at bruge hvidt lys. Det er nemmere at binde knuder på fiskelinerne, når kan se nylonsnæren ordentligt.

Til gengæld har jeg erfaret, at det har en stor effekt, hvis man anvender et svagt lys - altså en lille diodelampe monteret ovenfor hatteskyggen, så den ikke lyser en i øjnene og som har svag lysstyrke. Den svage lysstyrke gør det muligt hurtigere at genopbygge nattesynet -- det er derfor ikke kun lysets farvesammensætningen, der har betydning også lysstyrken.

Med mindre man sidder i en stor mørk svensk skov, hvor man er sikker på at være helt alene (sammen med de store sorte svin selvfølgelig [Big Grin]) slipper man nok alligevel ikke for at få ødelagt nattesynet med jævne mellemrum, da der altid et eller andet sted kommer en bil forbi med langt lys på som blænder i nattemørket... og så må man føle sig frem og bruge hørelsen til at orientere sig og styre grejet med... (kræver lidt træning - men kan læres)

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Beskeder i denne tråd
Nat syn. Nattesyn- what ever - af bigfoot - 22-07-2007, 04:37 PM
Nat syn. Nattesyn- what ever - af Kima - 22-07-2007, 04:44 PM
Nat syn. Nattesyn- what ever - af bigfoot - 22-07-2007, 05:02 PM
Nat syn. Nattesyn- what ever - af Høgh - 22-07-2007, 10:42 PM
Nat syn. Nattesyn- what ever - af Kima - 22-07-2007, 11:06 PM
Nat syn. Nattesyn- what ever - af bigfoot - 23-07-2007, 12:20 AM
Nat syn. Nattesyn- what ever - af ran - 31-07-2007, 05:18 PM
Nat syn. Nattesyn- what ever - af Just shot - 01-08-2007, 12:28 AM
Nat syn. Nattesyn- what ever - af Eriksen - 03-08-2007, 04:01 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)