Følgende advarsel
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error







Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Resultater fra weekendens tur til Sverige
#1
[Image: Keiler1070127.jpg?t=1170083106]

Vi var to fra konsortiet, som fredag tog af sted på weekendtur til vores revir nær Kalmar. Planen var, at vi skulle gå efter ræv, svin og derud over have checket op på vores fodermaskiner. Jeg skulle samtidig gerne have indviet min nye 9,3x62. Det tydede godt, allerede på turen derop, det sneede let og temperaturen var under frysepunktet. Desværre tog turen derfor også længere end forventet.

Vi ankom kl. 21 og en halv time senere sad jeg i tårnet ved en af foderpladserne [Big Grin] Det var halvmåne, men frostklart og de efterhånden 15 cm sne gjorde at hele landskabet lyste op, -det fås ikke bedre. Allerede efter 10 min kom en skygge frem af de tætte graner, en stor gris. Jeg kunne tydeligt se den i den i håndkikkerten, men havde kun Aimpoint på riflen og havde derfor svært ved at se den mod de mørke graner. Efter at have skiftet mellem håndkikkert og forsøgt at tage sigte, kom den heldigvis længere ud på pladsen og helt ind under fodermaskinen. Her stod den i fuld silhuet og det var en smal sag at placere en god kugle på 50m. Jeg fik tidligere anbefalet at prøve Normas Oryx kugler og jeg må erkende at jeg er positivt overrasket. Grisen, som senere viste sig at være en pæn keiler, væltede omkuld hvor den blev skudt med den 18,5g kugle. Kuglen er gået gennem bladet på den ene side og direkte ud lige bag bladet på den anden side, -altså et fint gennemskud [8D]

Keileren vejede 110 kg og tandlængden er ca 15-17cm

[Image: Keiler070127.jpg?t=1170083149]

[Image: Skudhul070127.jpg?t=1170083181]

Dagen efter var vi ude i høj sol og fodre og kigge efter spor. Det er meget let at vurdere vildtet på sporene, når det lige har sneet. Pludselig dukker en ræv frem ca. 150 m ude i en lysning. Den fik også en hilsen fra 9,3´eren med en Oryx kugle. Kuglen lavede kun et minimalt udgangshul.

[Image: Rv070127.jpg?t=1170083215]

-alt i alt, en super god weekend

/RAW
Svar


Beskeder i denne tråd
Resultater fra weekendens tur til Sverige - af RAW - 29-01-2007, 06:45 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)