Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Passiv sikkerhed vs. Kloge hoveder...
#9
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

Det er da klart, at man kan teoretisere en masse omkring forskellige løsninger, men når alt kommer til alt, er problemet så komplekst, at det eneste, der for alvor duer, er praktiske erfaringer. Disse kan være baseret på virkelige ulykker (bedst til at afsløre periodiske og marginale fejl) eller på forsøg under kontrollerede forhold (godt, da resultatet er dokumenterbart). En egentlig undersøgelse må nødvendigvis baseres på kontrollerede forsøg.

<snip>

Altså: Skal diskussionen om passiv sikkerhed bringes videre, er der brug for praktiske afprøvninger. Vi kan godt diskuttere om en gas-vent er stor nok eller ej, men svaret får vi først, når vi prøver det af.



Problemet med eksperimenter er at de ikke er mere troværdige end de personer der står bag. Og der er nogen der mener at man ikke engang kan tro på prøveanstalter.

Men, i mine øjne undgår man ikke en systematisk metode. Herefter kan man vælge den rette balance mellem teori og eksperiment.

Systematik er gratis.

PS! har jeg nævnt at jeg selv kun vil have gængse våbensystemer der har 40 år på bagen?
Svar


Beskeder i denne tråd
Passiv sikkerhed vs. Kloge hoveder... - af Høgh - 31-10-2007, 11:35 AM
Passiv sikkerhed vs. Kloge hoveder... - af Høgh - 05-11-2007, 01:01 PM
Passiv sikkerhed vs. Kloge hoveder... - af Osterwald - 06-11-2007, 12:10 AM
Passiv sikkerhed vs. Kloge hoveder... - af Høgh - 06-11-2007, 01:36 AM
Passiv sikkerhed vs. Kloge hoveder... - af JBN - 21-11-2007, 05:00 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)