Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Camo tøj til riffeljagt
#7
Citat:quote:

Originally posted by Molle

Hej med jer.

Jeg har ladet mig fortælle at det skulle være betydeligt bedre at bruge camo-tøj til riffeljagt og gåsejagt og overvejer derfor at investere i et sæt, i stedet for mit traditionelle helt grønne jagttøj. Er der nogen som har erfaringer med dette??

Jeg har kigget på http://www.cabelas.com og de har nogle ret ok priser, men har flere forskellige textures på deres camo-tøj og jeg er lidt i tvivl om hvilken man skal vælge til all-round brug i DK. Har overvejet den der hedder mossy oak new break up, men det er svært at vurdere på et billede. Er der nogen som ved hvad man skal vælge til jagt i DK?? [Smile]



JEg har rigtig mange gode erfaringer med camotøj.
Jeg buger 3-d camotøj - nogenlunde magen til det drengene fra Angora hopper rundt i om fredagen. Dyrene forender af grin...[^]

Det udvisker dine conturer, og med camohandkser og camohætte med ansigtssløring er du helt væk, hvis elleer du ikke larmer, lugter eller bevæger dig alt for meget.

Har mange gange oplevet råvildt meget tæt på, som har stået og gloet på mig meget tæt på - 3-4 metets afstand, når ellers vinden har været god.

fuglevildt, der normalt flyver udenom jægerne - f.eks. krager og duer - flyver lige hen over hovedet.

Hvis du virkelig vil optimere, så køb de tynde overtræks 3D dragter i 3 farvevarianter: en grøn til sommerbukkejagten. En "vissengrøn" med grå/brune nuancer i til efterårets jagter... og hvis du er feinsmecker.. så en hvid med brune grene på til vinterjagt når der er sne. Den sidste har jeg ikke... men kunne godt finde på at anskaffe den, hvis jeg falder over en..

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Beskeder i denne tråd
Camo tøj til riffeljagt - af Molle - 19-11-2007, 04:14 PM
Camo tøj til riffeljagt - af nyland - 19-11-2007, 05:03 PM
Camo tøj til riffeljagt - af Molle - 19-11-2007, 11:59 PM
Camo tøj til riffeljagt - af JCK - 20-11-2007, 12:17 AM
Camo tøj til riffeljagt - af yeti - 20-11-2007, 12:33 AM
Camo tøj til riffeljagt - af ujensen - 20-11-2007, 12:52 AM
Camo tøj til riffeljagt - af ran - 21-11-2007, 02:28 PM
Camo tøj til riffeljagt - af 260REM - 22-08-2008, 02:15 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)