22-11-2007, 11:25 PM
Så vidt jeg har fattet/erfaret så drejer det sig om at få de to akser hhv patron og pibe til at være sammenfaldende,
Skal det opnås må de respektive diametre som udgangspunkt være så tæt på hinanden som det lader sig gøre forsvarligt.
Man kan nemt forestille sig at det i dit tilfælde bla. kan være det der "hæver" forenden af patronen op så de to centre er sammenfaldende.
Det er ihvertfald det resultat der tilstræbes med match kamre.
Standarder anvendes for at "alle" patroner kan afskydes i "alle" kamre og derfor må der være ret store spillerum hvorfor de to akser ikke nødvendigvis kan være sammenfaldende.
Jeg afprøvede teorien med matchkamre i en 308 pibe der i forvejen accepterede nato ammo. den havde i forvejen skudt få hundrede skud.
Den kunne på en god dag holde ti´er ringen på 200m med 5 skud.
Efter jeg satte piben en "halslængde" tilbage og skar et match kammer kunne jeg uden problemer holde 20 skud i rap fra bænk inden for x-ti´eren.
Det tror jeg nok ULG kan huske[][]
En anden fordel ved snævre kamre er at hylstrene ikke stresses så meget[]
Forresten, accepterer din riffel AMA amo/Nato ammo??
/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
Skal det opnås må de respektive diametre som udgangspunkt være så tæt på hinanden som det lader sig gøre forsvarligt.
Man kan nemt forestille sig at det i dit tilfælde bla. kan være det der "hæver" forenden af patronen op så de to centre er sammenfaldende.
Det er ihvertfald det resultat der tilstræbes med match kamre.
Standarder anvendes for at "alle" patroner kan afskydes i "alle" kamre og derfor må der være ret store spillerum hvorfor de to akser ikke nødvendigvis kan være sammenfaldende.
Jeg afprøvede teorien med matchkamre i en 308 pibe der i forvejen accepterede nato ammo. den havde i forvejen skudt få hundrede skud.
Den kunne på en god dag holde ti´er ringen på 200m med 5 skud.
Efter jeg satte piben en "halslængde" tilbage og skar et match kammer kunne jeg uden problemer holde 20 skud i rap fra bænk inden for x-ti´eren.
Det tror jeg nok ULG kan huske[][]
En anden fordel ved snævre kamre er at hylstrene ikke stresses så meget[]
Forresten, accepterer din riffel AMA amo/Nato ammo??
/Gammeltoft
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Hellere være en original, end en dyr kopi[B)]
www.hgfirearms.dk
Hellere være en original, end en dyr kopi[B)]