15-01-2008, 04:24 AM
Citat:quote:
Originally posted by okj
Jeg kan ikke få øje på de omkostninger der kan beløbe sig til 1450 kr. for et genladekursus med mindre at man får en del af udstyret med hjem eller at der er tale om ene undervisning.
Det kan jeg nu godt.
Lokaleleje (Vi tager 4500,- pr. dag for et undervisninglokale med udstyr)
Instruktørløn - typisk 3000-4000 kr/dag i 2 dage (Going rate for en underviser på basal niveau i kursusmarkedet generelt)
Kørsel 3,35 kr/km for instruktørens kørsel i 2 dage. Hvis 50 km hver vej, så ca. 670,- kr
Materialer (her ladetabeller, kursusmapper, krudt og kugler - måske 1000,- kr.
De variable omkostninger løber let op i 12-14.000 kr.
Hertil kommer:
Afskriving på værktøj/ladegrej
Administrative opgaver iforb. med tilmelding, indkaldelser, lokalebooking, instruktørbestilling, bilagsbehandling (løn, kvitteringer, kørselsbilag mm... der kan let gå en halv dag med at organisere og papirbehandle bilag i forbindelse med et kursus....
.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)
Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)
Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)