Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kikkert til Scotland
#5
Jeg vil gerne bringe et par faktorer mere i spil. For det første synes jeg umiddelbart, at din erfaring med skud på lange hold er meget relevant. Hvis det er nyt for dig - hvilket jeg fornemmer - vil jeg råde dig til ikke at vælge den med stor forstørrelse. Indstiller du kikkerten på stor forstørrelse, bliver du lettere fristet til at skyde frem for at pürsche tættere på. Ved skud på lange hold kompenserer man ( og ofte overkomenserer ) i højden, samtidig glemmer man at tænke på afdrift pga. vind.
Gå på skydebanen og lær at skyde på lange hold!
Det andet jeg synes du skal overveje er, om du skal skyde i skumringen. Det gør man ofte i Skotland. Hvis det er en mulighed skal du efter min mening ikke gå unde 50 mm objektiv. Hvis du så er bange for, at den bliver for tung, kan du jo passende smide et par kilo selv ved at løbetræne lidt før du skal af sted - for tro mig: Man kan komme til at svede på de ture. For øvrigt bliver du glad for at riflen har noget vægt i skudsituationen, men jeg giver dig da ret i, at den er irriterende at slæbe derhen.

Rigtig god tur!

Umage gir' mage.
Svar


Beskeder i denne tråd
Kikkert til Scotland - af Haterock - 31-01-2008, 07:53 PM
Kikkert til Scotland - af Claxel - 31-01-2008, 08:27 PM
Kikkert til Scotland - af Christensen - 31-01-2008, 09:53 PM
Kikkert til Scotland - af Kjeldsen - 01-02-2008, 11:47 PM
Kikkert til Scotland - af Leo - 02-02-2008, 03:04 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)