Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
'Godkendelse' af ammo til riffelprøven
#17
Hej igen,

Lad mig først lige gøre det klart, at jeg ikke bringer spørgsmålet på bane for at spare penge, men derimod fordi min riffel nu er indskudt med den jagt ammunition der fulgte med riflen. Den vil jeg godt have brugt, inden jeg anskaffer nu trænings ammo + jagtammo, da jeg ikke gider lave nye indskydninger "hele tiden".

Derudover har jeg umiddelbart selv lyst til at bruge hjemmeladet ammo fremover, så måske skal jeg slet ikke købe færdig jagtammo, hvilket så ville være spild af penge.

Jeg er spændt på det svar jeg får fra DJ, da det burde være muligt at møde op med genladet ammo - ellers vil enhver hjemmelader jo være tvunget til at møde op til prøven med (ny)indkøbt fabriksladet ammo, hvilket lyder tåbeligt.

Om tolkningen af reglerne synes jeg bare ikke at "Prøven skal aflægges med et våben og en ammunition der som minimum opfylder kravene i bekendtgørelsen om skydevåben og ammunition til jagt på råvildt." Levner så meget plads til fortolkning, men da det åbenbart ikke er en ny fortolkning?, og jeg HAR læst om de tidligere diskussioner(og konklusioner), så kommer jeg naturligvis selv i tvivl.

Jeg mente dog at den tidligere formulering var noget i stil med at "kuglen skal i vægt & anslagsenergi opfylde kravene til jagt på råvildt" - det jeg kalder 'den nye' formulering nævner at ammunitionen som sådan skal være lovlig til jagt på råvildt.

Mht. genladet ammo til prøven, vil jeg afvente DJ's svar, men jeg tager under alle omstændigheder jagtammunition med til prøven, for at undgå diskussion - bare spild af penge hvis jeg ikke kan bruge min genladede ammo.

Hilsen
Kenneth
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar


Beskeder i denne tråd
'Godkendelse' af ammo til riffelprøven - af DIB - 24-03-2008, 03:17 AM
'Godkendelse' af ammo til riffelprøven - af Kenneth - 24-03-2008, 08:30 PM
'Godkendelse' af ammo til riffelprøven - af JCK - 25-03-2008, 08:17 PM
'Godkendelse' af ammo til riffelprøven - af Nemo - 27-03-2008, 10:26 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)